När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, februari 22, 2010

Jag har blivit med jobb!

Idag ringde de från "barnehagen" eller det var en från styret som sa att jag fick jobbet om jag då fortfarande var intresserad och ja visst är jag det. På något sätt har jag nu kommit fram till att jag vill jobba tiden som är kvar mest för att tjäna så mycket pengar som jag kan, även om det inte är så mycket egentligen så är det mer än vad jag skulle få i dagpengar.

Även fast jag sa aldrig mer barnehage så har jag bara blivit mer och mer sugen på detta jobb, problemet kommer bara vara, kommer jag hålla disciplinen uppe på jobbet? Det kommer vara mycket mer stilla än vad det var där jag slutade jobba. Men det kommer säkert gå fint, jag hoppas på en vår med fint väder så att jag kan gå ut med småttingarna mycket och så ja, tanken är att jag ska "träna" på arbetstid.

Alltså en trillingvagn med gissa, 3 barn i och gå upp och ner för denna mördarbacke, det kommer bli underbart eller? Nu kommer jag förhoppningsvis inte måsta gå upp för hela backen men man vet aldrig.

Om allting går enligt planen så ska jag träffa föräldrarna på onsdag och sedan börja jobba på måndag. Jag tror det här kan bli bra, sen så går jag upp lite i lön också, plus att jag kommer vara ledig över påsk också. Sweet säger jag bara.

Samtidigt som jag känner mig helt jävla död just nu på grund av en förkylning som bara är inne på andra dagen så är jag glad att den kommer nu så att jag förhoppningsvis är frisk tills jag börjar jobba.

Bilden visade jag ca en vecka sedan men backen är fortfarande lika lång och jobbigt. Klicka på den så den bli förstorad även då ser man nästan inte slutet av den. Det är en redig en. Jag hoppas på att vara fit till sommaren :)

Inga kommentarer: