När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, januari 27, 2010

Till baka efter intervjun.

Nu förstår jag den snabba responsen på arbetsintervjun. För det första så var det inte riktigt det jobbet jag trodde att det var som jag sökte på när det står: Medarbeider till kundesenter och det beskrivs som ett arbete med lite av varje att göra som att svara i telefon, registrera och uppdatera i systemet, informera och ja, lite annat. Då tar inte jag det som att jobbet egentligen var call-center för då brukar det stå.

Hur som haver så tror jag att hon som jag pratade med som nu är min "kontakt person typ" hade missuppfattat att när jag jobbade på The Phone House som säljare ett tag så var det i en butik, men hon trodde att det var ett call-center jobb. Så när hon frågade om referens och jag uppgav den jag tycker är mest relevant och nyas alltså nu från Tårnsvalen Barnehage så tyckte ju hon att jaja, det är bra men mer då. Och då sa jag som det var att dom andra jobben är från Sverige och det är så långt tillbaka i tiden att jag inte tycker att det är relevant Såg hon ändå ut som att hon var intresserad av något och sa att ja men kan jag inte få en referens från när du jobbade på call-center och sålde telefoner. Varav jag då förklarade att jobbade som säljare men det var i en butik och inte alls som säljare genom telefon. Då blev hon helt ställd, så då fattade jag att det antagligen BARA var därför som dom hade hört av sig och trodde att jag var något att ha.

Men ja, jag är inskriven på ett bemmaningsföretag nu och så får vi se om det mynnar ut i något. Förhoppningsvis kanske det gör det men jag hoppas inte att jag bara får erbjudanden om att jobbat en vecka för då vet jag inte om det är värt det. Hon säger att det är ofta dom bara säger en vecka och sedan för länger men det är ju ingen garanti och jag vill veta vad som händer om jag säger ja till en vecka och ja sedan blir det inte mer än det eller kanske 1 månad topp. Då antar ju jag att jag liksom har förlorat min "väntetid" till dagpengar och så måste jag börja om. (För det är ju 2 månaders karens när man säger upp sig själv innan man får dagpengar). MEN det kanske finns en liten chans att det inte är så och tänk om jag då får dagpengar fortare än vad jag skulle ha fått egentligen, som att jag jobbar en månad och får inte mer jobb, ja då blir jag ju uppsagd och då ska jag få dagpengar efter bara 3 dag. Men ja jag vet ju inte så jag ska ta och ringa till nav nu en sväng så jag får veta exakt.

Inga kommentarer: