När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, januari 20, 2010

Jag lever INTE ett spännande liv just nu!

Så vad har man gjort idag när man har oändligt med tid?

Jag började dagen med att stiga upp kl 8 (tog mig inte upp före det även fast väckarklockan påminde mig FLERA gånger) och inte göra så mycket alls den första stunden. Efter att jag vaknat till lite tog jag tag i frukosten samtidigt som jag började titta mig omkring om en miniräknare till Matte C kursen. Det är ju bara att inse att min som jag hade i skolan, ja den duger inte. Utbudet på finn.no var inte sådär jätte stort men det fanns en som var precis en sån som Universitetet har godkänt och den för bara 500 kr. Dock så fick jag inte tag i killen när jag ringde utan skickade ett meddelande.

Jag fortsätter dagen med att söka 3 st jobb, så då hade väl jag gjort mitt för denna dag? Lite så kan man väl tycka. Så jag chillade lite när jag fick svar från killen med miniräknaren och den var inte såld så den blev min! Jippie. Tur hade jag också att han bodde här i Oslo och ännu mer när han faktiskt inte alls bodde långt från oss men det blev bestämt att vi skulle mötas vid "den stora skolan" BI där efter kl 12.

När det var sagt var det bara ut och röra på döfläsket en stund eftersom att jag var tvungen att ta ut kontanter, så jag spenderaden en stund inne på Storo och gick och kikade i de nya butikerna som öppnat. Sedan handlade jag mig lite frukt och så möttes vi och jag fick miniräknare. Det är otroligt skönt att ha detta ur världen.

Sen så när jag kom hem så hade laddad hem bruksanvisningen för den och började kolla, hej och hå det är ju lätt över 200 sidor som man BORDE plöja igenom. Nu tvivlar jag dock på att jag verkligen kommer behöva alla funktioner men ändå. Jag har börjat och hehe det tog mig någon minut innan jag insåg hur man skulle göra för att bara "räkna som vanligt på den" men tillslut kunde jag det och så har jag testar göra några grafer och lite sånt. Men jag fattar ju egentligen inte vad jag gör. Men det är ju vad jag har tänkt att lära mig.

Efter detta så har jag kört igång en tvättmasikin som förövrigt är färdig nu och så har jag diskat upp i köket så det är fin :) Simon är så nöjd att ha en hemma fru nu som städar så han slipper det. Det är verkligen dags för mig att ge tillbaka för alla gånger när han har städat upp efter mig, men det är ju bara för vi har olika synsätt han och jag.

Hur som haver, ni vilar han eller det han han gjort en stund så jag ska störa han så han kan hjälpa mig att hänga tvätten. Lakanen är lite knepig när man är liten som jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

liten som du?!
Men hjärtat när du är så liten som jag, då kan vi snacka litet!
/"Hon den där lilla, bruna"