När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, januari 10, 2010

Ett kort inlägg blev längre.

Nu har jag sett förta säsongen av Gossip Girl för andra gången och jag tror den påverkar mig lika mycket denna gång och jag kan verkligen inte komma ifrån det faktum att jag faktiskt gillar Chuck. Hur går det ihop riktigt?

Vem gillar Chuck egentligen?

Nu är det upp städat en del i mitt hörn i alla fall och jag tänkte komma igång med att kanske ta någon bild och lägga upp så ni andra får se hur jag/vi faktiskt har det här. Men just nu blir det nog bara mitt hörn.

Och jo det sa jag väl kanske inte tidigare men igår var en bra dag och jag är fortfarande otroligt nöjd. Det är så att en av julklapparna som jag fick av föräldrarna till ett av barnen var verkligen kvalitets muggar från Bodum. Riktigt fina och ja, jag och Simon har ju kasserat dom muggarna vi hade på Sjungande saker som han har fått från familjen och kanske inte alltid var de finaste. Hur som haver tänkte då jag att, flott (norsk betydelse) då köper jag fler muggar och så blir dom "våra muggar". Även om jag hade valt andra själv men dom är riktigt fina och ja inte riktigt i den prisklassen jag skulle kolla i.

I alla fall så hade jag fått ett presentkort på Traktören som är en butik med kjökkenutstyr så tänkte jag att dom har ju säker muggarna och så kan jag använde det presentkortet. Jag trodde att priset på 2 muggar skulle vara ca 250 kr men nej inte det, det var 350 kr. Billigt och bra. Så lite tog det emot och köpa dessa muggar där och sedan hade dom inga fina färger heller så då fick det va. Utan i stället gick jag därifrån med en karaff som jag tycker var rätt så jälka fin. Jag kan ta en bild på den också och visa.

Sedan tänkte jag dra vidare till Gina för att kolla in rean men på vägen så passerade jag då Glas Magasinet där denna föräldern hade köpt muggarna till mig (julklappspapperet var lite avslöjande) och ja, jag kunde ju självklart inte låta bli att gå in och kolla om dom inte annat hade fler färger. Vilket dom hade man vad som verkligen gjorde mig Glad med stort G var att allting på bordet som dom stod på var det halva priset på. YES, alltså jag fick mig 4 muggar för priset av 2 och Linda gick hem lycklig efter det. Nu har vi våra riktigt fina muggar och ja 6 st av dom, nice säger jag bara!

Så självklart ska jag upp med bilder på dom också, det är ju ett måste! Men nöjd är jag då nu.

Inga kommentarer: