När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, november 21, 2009

Kanska Sverige trots allt vid juletid.

En lärdag kväll kl 22 kan man ju tycka att man vet vad man ska göra men jag och Simon har just sett färdigt en film och jag har INGEN aning om vad jag ska göra nu. Jag fick helt ide torka och känner att jag inte direkt är sugen på att göra något, men samtidigt vill jag inte sova heller.

För Simons del är det aldrig problem han sätter sig ju bara vid datorn och så är det fixat. Då han han och göra med alla spel och allting.

Jag ska styra upp och se om jag kan tanka hem någon serie och så men annars så ser vi väl vad jag hittar på. Men en sak som jag tänkt på i kväll är att jag kanske kommer hem till Sverige trots allt. Jag fick veta igår att jag inte behöver jobba mellan jul och nyår vilket det är 3 dagar det handlar om men samtidigt då fick jag veta att jag i så fall måste ta ut semester för att vi inte har öppet, vilket jag tycker är lite orättvist.

Så vad jag har tänkt då är att vilka alternativ jag har, antingen så stannar jag här och tar ut semester och bara får mina semesterdagar sprättade ofrivilligt eller så vägrar jag att ta ut semester vilket jag antar innebär att jag blir utan lön dessa dagar ELLER om så räknar man på vad det kostar att resa till Sverige jämfört med vad jag skulle ha förlorat på att inte tagit ut semester och om dessa summor blir någorlunda jämna så kommer jag hem.

Det vill säga inte över jul för den kommer spenderas i skottland men jag har lite smått tittat på vad det kommer att kosta och den 28/12 ser inte allt för dyrt ut sen får vi se hur länge det blir då men antagligen nyårs i skell.

Ett litet dilemma är dock att jag måste ta mig till tandläkaren också så jag ber till gud att jag i så fall kan få en tid typ den 4/1 och kan åka hem den 5/1 vilket inte skulle vara allt för dyrt. Så vad jag måste göra på fredag är att ringa till Tone och faktiskt få veta hur det ligger till, måste jag ta ut semester och om så är fallet så måste jag ringa till Folktandvården och böna och be och om det är möjligt så blir det bara att boka resa! Vi håller väl tummarna?

Inga kommentarer: