När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, november 14, 2009

Igår, fredag den 13:e.

Det måste jag säga var en helt ok dag, inga problem i den här världen i alla fall. Jag steg upp tidigt för att gå till jobbet och det var väl lite spännande eftersom att vi skulle på tur till Reptilparken här i Oslo. Visst så har ju jag redan varit där en gång men lika kul tycker jag ändå. Det jag gruvade mig lite över var hur vi skulle få med oss alla 8 barnen på 3 vuxna.

Vi fick helt enkelt packa ihop oss jäkligt mycket, det blev 3 små barn i en tvillingvagn, sen så i den andra tvillingvagnen blev det 2 större + 1 av de största som fick så på ett ståbrett och sen blev det en vanlig vagn med 1 barn i och 1 på ståbrett. Så gick det till slut och FY fan säger jag bara så jäkla jobbigt det var att ta med sig alla barnen, att gå med dom där jäkla vagnarna och dit var det dessutom uppför nästan hela vägen tydligen Jag var helt inställt på att jag skulle träna efter jobbet men helt plötsligt så var inte det lika peppande längre. Men ja, vi tog oss dit, kollade en massa och klappade en orm och sen åt vi lite mat och så åkte vi tillbaka.

Väl tillbaka på jobbet kunde vi äntligen kasta i oss någon mat deilig och sen så var det faktiskt inte långt ifrån att jag skulle sluta för kl 14.00 skulle jag nämligen få gå hem!!!

Så jäkla skönt det var att få gå hem tidigare på en fredag och Simon han slutar ju alltid tidigt på fredagar så han var redan hemma. Dock han jag bli lite småsur innan jag kom innan för dörren till lägenheten. Lite trångt i hallen är det om vi skulle ha dörrar öppna och då kan man ibland ha svårt att öppna ytterdörren helt och komma in för att dörrarna slår ihop. I alla fall så har vi bättrat oss på den punkten men när jag hade låst upp ytterdörren och öppnade den så lät det "bonk" och så tänkte jag, jaha har Simon inte vikt igen dörren eller? Men så prövade jag att öppna ytterdörren lite till, det går alltid om man är lite försiktig. Men nej, ytterdörren gav inte vika någonting.

Jaha tänker jag och börjar titta mig omkring och ser att Simon av någon RAR (konstig) anledning har satt på kedjan på dörren (ni vet en såndär som alla har i filmer så man kan öppna dörren lite och se vem det är) så då tar jag mig ju inte alls in! Så då börjar jag helt enkelt ringa en jäkla massa gånger på dörren för att få hans uppmärksamhet. Då hör man någon grymta surt inifrån, "men va, tar di dig inte in eller" näe svarade jag ännu surare eftersom att det inte är på något mitt fel att han har satt på kedjan så att jag inte ska ta mig in. Varför gjorde han det kan man ju fråga sig? Så, sur blev han ju att han var tvungen och stiga upp ur soffan för han trodde allvarligt att jag inte tog mig in pga att någon dörr var i vägen, men det visste han att det inte var för han sa att han hade stängt dom/den. Jaha säger jag bara så men kom och titta då så får du se varför jag inte tar mig in.

Så kom han ju och släppte in mig men jag kunde int undvika att bli arg på han. Här kommer jag hem och så har han satt på kedjan, ja inte gör det mig något men då ska han ju fasen stiga upp och släppa mig in i alla fall. Men vad gör han jo han gnäller i soffan surt först över att jag inte tar mig in och att de skulle vara mitt fel. Det är DÅ jag blir arg, hur i hela världen är det mitt fel säger jag bara. Sen så ändrar han ju sig när han ser hur det ligger till ändå men hur kul är det att komma hem när han börjar gnälla det första han gör och säger att det är mitt fel.

Så då gick jag bara in och bytta klädet och gick direkt på gymmet i ställt och tränade, riktigt skönt var det och lite folk också, hade jag kunnat skulle jag träna varje dag vid 3 men så enkelt är ju inte det.

Sen så kom jag hem och så rensade jag upp i hela köket och på alla bort och plockade i disken, in med ren i skåpen och smutsig in i diskmaskinen eller diskades för hand. Så nu ser det riktigt snyggt ut faktiskt.

Efter det tog jag mig en ordentlig dusch med peeling och allt så då känner man sig ju extra fräch :) Sen så käkade vi och så såg vi lite serier. I vanliga fall så hade klockan kanske varit 8 eller så vid den tiden men nu var hon inte ens 7 typ så då gick vi iväg en sväng till Storo där det öppnat någon ny butik, en sån där elkedja/vitvarubutik som vi kollade i. För mig blev det rengöringsmedel till dataskärmen som VERKLIGEN behövdes! Sedan blev det en sväng förbi ICA och sen hem och sätta sig och läsa.

Nu är jag äntligen klar med sista twilight boken! Nu längtar jag bara tills alla andra i min närhet har läst böckerna så man har någon att diskutera med. Så än ska jag inte avslöja några tankar eller så, folk kanske tycker att jag förstör då.

Jaja det blev en hel massa om går dagen, idag är en ny dag, en HELT annan dag!

Inga kommentarer: