När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, oktober 12, 2009

Kom ihåg att gå av på rätt station i framtiden!

Haha klantigt av mig men i morse så gjorde jag det jag "inte" får göra, glömma av mig när jag sitter på t-banan. När jag började jobba här i Oslo så var det på ett dagis uppe vid Holmenkollen och för att ta sig från lägenheten och dit så måste jag byta bana. Först åker jag med ringen som går runt genom centrum och ja förbi där vi bor. Men när jag kom till Majorstuen så var det bar att byta bana till den som går upp över. Detta gjorde jag i över ett halv år och när jag nu efter sommaren bytte dagis så gruvade jag mig för att jag skulle glömma av mig. För nu ska jag nämligen bara ta ringen och kliva av på stationen FÖRE Majorstuen. Hur ska det gå tänkte jag, att jag bara av vana skulle glömma bort att jag skulle av och åka till den station som jag alltid åkt till.

Det har gått fin ända tills idag och jag kan väl säga att det har med människorna att göra. Det blev helt fel för mig när jag inte fick någon sittplats på banan, som jag annars iprincip alltid brukar se till att få, mest bara för att jag brukar läsa bok. Men idag fick jag inte det när jag klev på, attans pannkaka. Men det visade sig att majoriteten av alla skulle av på nästa station så då fick jag mig allt en plats och i godan ro drar jag fram min bok och börjar läsa. Och hipps vipps så när jag se upp så var jag först på lite okänd plats tills jag se att vi åker in mot Majorstuen. Jippi, kul för mig jag som skulle öppna dagiset kommer komma sent och ja ett barn är alltid tidigt de kommer inte senare än 08.20 varje dag.

Vad jag har att välja på är att hoppa på en annan bana som går förbi jobbet och faktiskt stannar ganska nära, åka tillbaka med ringen fast ja åt det hållet jag kom ifrån eller kolla om bussen som går inte alls långt från jobbet ska gå inom de närmsta minuterna men icket. Ingen av dem skulle gå iaf inom de närmsta 5 minuterna och vad jag då får göra är att bara börja gå, och gå fort. Nu tycker jag faktiskt att ni ska veta att det egentligen inte är några större avstånd det handlar om egentligen och jag lyckades knalla in på jobbet ca 08.10 så det var inte alls så farligt egentligen, men så onödigt.

Jag skyller allt på alla andra att jag inte fick sitta och läsa som jag brukar för jag brukar alltid gå av på rätt ställe men nu när jag skulle åka en station kortare och läsa så är det bara att inse att min mat- och sovklocka inte kan ställa om sig bara sådär utan är inställd på samma tid hela tiden oavsett när jag får sitta.

Då har vi lärt oss det, men grymt onödigt att måste gå fort till jobbet en helt onödig sträcka.

Inga kommentarer: