När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, oktober 26, 2009

Kom igen nu, detta ska bli mitt!

Något så otroligt mycket roligare är att jag idag fick ett MYCKET uppskattat samtal. Men jag sitter ändå i en någorlunda knivig situation. Dom ringde nämligen från Trikken idag och undrade om jag kunde komma på intervju och JAJEMEN vad jag ska komma på intervju. Dock så har jag ju inte direkt kammat hem jobbet redan nu utan det funkar som så att det är 2 intervju er man måste klara, även ett personlighets test och en hälsokontroll men efter det så får man gå en kurs i 3 månader, klara prov och SEN får man köra trikk.

Nu till det LITE kniviga, jag är ju fast anställd på mitt jobb och jag har 3 månaders uppsägelse tid OTURLIGT nog och denna kurs för trikken ska starta redan den 16 november det är alltså inte alls långt bort kan jag lova. Så även om jag får jobbet på så sätt att jag får gå kursen då är det inte helt säkert att jag kan det ändå eftersom att, ja jag har uppsägelse tid.

Och nu är det helt klart den SÄMSTA tiden ever på mitt jobb. Min plan var att om jag hittar mig ett nytt jobb så skulle jag själv hitta en människa som ska jobba för mig så att dom inte kunde skylla på att dom inte hade någon som kunde jobba. Jag menar om jag hittar mig en egen vikarie för min uppsägelsetid tycker inte jag att det är något problem MEN då är det ju den lilla biten att Lina som jag egentligen jobbar med nu är gravid och hon jobbar bara 50% så vem som helst kan inte hoppa in i stället för mig eftersom att vi inte ens har en fast vikarie för Lina än. Men jag håller tummarna, verkligen. Detta ska gå att lösa och jag ber till gud att jag får detta jobb! Det vore helt jäkla underbart! Då om jag har riktigt tur kanske jag kan börja matcha Simon i lön dessutom. Hur sweet vore inte det för en gång skull att inte vara den som tjänade sämst hela tiden, nu menar jag inte att jag kommer tjäna mer än Simon för jag har ingen aning om lönen men så dålig är den nog inte så jag kanske är i krokarna runt vad han tjänar.

Så, vad gör vi nu. JO VI HÅLLER TUMMARNA, på lördag har jag intervjuen. Jag ska kicka ass och se till att kamma hem detta!

1 kommentar:

Maria sa...

LYCKA TILL! :D Jag tror det kommer gå toppen! Och om det går toppen hoppas jag att du får ha en sån där snygg "lokförarmössa" på dig när du väl har börjat ;)