När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, september 19, 2009

Ny visning, varje ny blir väl en favorit?

Tidigare idag blev det en till visning och denna känns helt toppen faktiskt, jag visste inte riktigt vad man skulle förvänta sig men det känns bra. Detta är också en källarlägenhet men inte alls så långt härifrån faktiskt. Eller bara som på andra sidan av Nydalen t-bana så det är ju inte alls farligt, nu snackar vi kanske en knapp kilometer till t-banan och ungefär det dubbla härifrån och dit. Hur som haver så stod det att den var delvis möblerad och om vitvaror var det lite tveksamt kanske men det var 50 kvadrat med 2 sovrum för HELA 7500 kr i månaden.

Jämfört med våran nuvarande lägenhet på 44 kvadrat så betalar vi 9500kr i månaden, gissa om det skulle var skönt att spara 2000 i månaden och dessutom ha en större lägenhet och ett extra rum. OCH dessutom så har dom just renoverat upp detta, eller rättare sagt byggt allt så den som får lägenheten blir dom/den första som bor där. Det var riktigt fin och fräscht vill jag lova.

Vad som då är, är att det är inflyttningsdatum 1 oktober och ja då innebär det ju dubbel hyra, fin så är det men 7500 kr är inte så farligt typ, om vi ändå "tjänar" 2000 kr varje månad så har man ju som ändå spara ihop dom pengarna på några månader så för att vi ska få bo bra så är det kanske en smäll man får ta.

Dom skulle i alla fall höra av sig rätt så fort så redan i morgon kan vi få veta hur det går.

En sak till om lägenheten också är att än så har inte dom köpt någon kyl eller frys, så det är något som men skulle komma överens om. Det kan hända att om vi får den så måste vi köpa det själv MEN då skulle de i så fall köpa av oss det när vi flyttar och så var det inte heller någon tvättmaskin men nu är det ju så att grabbarna grus har en över som dom sparat för att vi nu ska flytta och vi vet ju inte om det följer med eller inte. Så då får vi ta den så då är det också fixat. Då var det bara det där med ingen diskmaskin, men va fasen. Linda skärp dig, jag är lite för bekväm av mig men detta känns HELT rätt.

Så denna vill vi ha, jäklar vilken skillnad det skulle vara att betala BARA 3750 i månaden här i Oslo, det är ganska svårt att komma åt om man inte bor i kollektiv. Nice säger jag och då får vi dessutom ett rum över. Av detta ska vi göra kontor/dataplats av och jo, sovrummen var ju lite små men dubbelsäng ska få plats så var det inte så mycket över till klädförvaring, så det blir också i det andra rummet. Det får bli att skaffa någon garderob att ställa där.

Hur som helst så har jag bestämt mig för att, där vill jag bo. Nu hoppas jag bara att det är vi som får det. Ja tack.

Inga kommentarer: