När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, september 21, 2009

Bo, ja måste man?

En liten klump i magen, jag är rädd att jag kommer göra något som jag inte skulle trivas med lika mycket som jag skulle kunna göra med något annat.

Hur egoistisk får man egentligen vara och hur BEKVÄM får man vara för sitt eget bästa?!

Eftersom att vi inte fick den lägenheten som vi var och tittade på i helgen som hade varit helt toppen så står vi nu med inte så mycket till förslag. Just i detta läge finns det inte direkt någon lägenhet som lockar och samtidigt väntar vi på att höra av den första källarlägenheten som vi tittade på.

När vi var där, var det jätte fint och ja, jag var som peppad ändå MEN det var några få saker som vi var tvungen att ha överseende med som att det finns inte plats för köksbordet och sen så har vi ingenstans att förvara saker som en bod. Det innebär att köksbordet som vi egentligen inte rymmer i lägenheten har vi ingenstans att förvara egentligen plus alla flyttlådor och grejer, klart vi har en del saker som man inte helt och håller kommer att dra fram i lägenheten. DE kommer vi inte att ha plats att ha någonstans. Vad för man då?!

Nu efter helgen skulle vi få veta om vi får den eller inte, men vad gör vi? Den kostar 8000kr i månaden men den känns inte helt klockren för mig, samtidigt så vet jag inte om jag skulle våga att säga nej men anledning av att vi har ingen aning om vi kommer få någon annan lägenhet eller inte.

Sen så kommer det vara svårt att fixa flytten då det kommer vinna några dagar då vi inte har någonstans att bo och så ligger den inte helt centralt. Blä, jag vet inte vad jag vill göra, hoppas att dom inte ringer idag, jag måste få prata med Simon om detta och höra vad han tycker och tänker.

Våga vänta?

Inga kommentarer: