När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, september 24, 2009

Bajsa på, är det så man gör?

Allvarligt, jag har just kommit hem men på vägen så gick jag in och tvärhandlade på ICA de vill säga det som ligger inne på Storo Storsenter (jämför med CK i skell). I alla fall precis i in/utgången (till gallerian) så ser jag när jag kommer och går att en tjej står med 2 st småhundar och så har hon en pajspåse och plockar upp en liten korv.

För det första, hur kan man ha en SÅ oadresserad hund som gör nummer två och börjar med det medan den fortfarande är inne (i själva gallerinan) och så fortsätter med lite smått här och där tills man är utanför ingången. Det enda som jag kan komma på är något av en ursäkt är om det är en valp men då ska det vara en riktigt färsking annars är det fasen bara dålig uppfostran.

OCH

För det andra, den där tjejen måste FAN ha fått en ännu värre uppfostran när hon BARA plockade upp en av de småkorvar som hunden har lagt men låter alla de andra 3 ligga kvar var av den hon plockade upp var utan för ingången men lämnade kvar bland annat en som var inne i gallerian. HUR tänker en sån människa och vad har hon fått för uppfostran?! Fast det är klart hemma hos henne och hennes föräldra var det kanske ok att gå runt och bajsa i hela huset utan att plocka upp efter sig.

Allvarligt så brukar jag faktiskt inte bry mig om hundar och dess ägare så länge dom inte påverkar mig direkt, jag brukar inte tänka på det eller irriteras men till och med jag känner att jag blir irri nu. Jag förstår om folk inte skulle plocka upp efter sin hund om man går någonstans där det är lite mer friluftsaktig som om man går broana runt i Skell fast den högre upp när man går över där någonstans vid Mobacken. Där skulle jag faktiskt inte bry mig så hårt, det är ju liksom skog och så bara det är någorlunda på sidan så man inte behöver typ gå en hinderbarna mellan bajs.

MEN mitt i en jäkla stad inne i en galleria, är folk helt spritt språngande galen i det här landet?!

Inga kommentarer: