När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, juli 31, 2009

Jag hoppas det går bra.

De senaste dagarna tänker jag verkligen som att det har varit helg men det är för att vi har varit i Fromheden onsdag, torsdag och i vanliga fall så brukar vi vara där över en helg, men så blev det inte nu.

Hur som haver så har det varit kul, tyvärr så vad jag inte på det vinnande laget i år men sånt händer. Det var kul i alla fall, jag är ändå väldigt nöjd över min insats. Mycket skratt har det blivit men nu är det lite tillbaka till verkligheten.

Vad jag har gjort idag är att jag har skickat in min kamera på service. Så här ligger det till och där någon gång i Mars eller sent i Februari så skickade jag in min kamera för att den inte fungerade som den ska, och det var inte hela tiden utan bara ibland. Så det var ju som inte alltid fel på den, det uppstod ju bara ibland. Men den skickades iväg och dom lödde väl några kontakter och så var det något mer som var gjort och jag tyckte som att det funkade bra. Tills det att jag kom tillbaka hit till Skellefteå och står uppe på vitberget för att ta bilder över Skellefteå för att ta med till Norge och visa hur stor/liten denna håla är.

DÅ när jag står där på vitberget så vad, händer? Jo, samma fel/problem uppstår. Toppen tänker jag och börjar genast tänka i banorna om att jag måste skicka in den, men hur ska det gå? Det var ju sagt att jag skulle fotografera på dubbelbröllopet. Suck, då får det blir efter det MEN då säger mamma och pappa. Garantin då, har inte den gått ut? Jo, mycket riktigt garantin hade ju gått ut. Hur gör man då? Dock så tycker ju jag att den ska gå att skicka in igen eftersom att felet inte var fixat från de att den skickades in på service.

Nu så var jag inte på expert på Tjärn där jag köpt den och jag lovar, jag ligger jäklart på gränsen till att få skicka in den. För man kan alltid göra ett backrep på en reparations som gjort men det gäller bara upp till 3 månader från det att reparationen gjordes och där kan jag säga att jag är nog i en gråson där. Jag är lite osäker på när det gjordes eftersom att det inte var jag själv som skickade in den och så har jag papperna i Norge. Men hur som helst så skulle dom skicka kameran som garanti service och så ser vi vad som händer, dom kan ju säga att det inte gäller och då är det nästan så att man får bita i det sura äpplet.

Fast och andra sidan så om dom inte kommer fixa kameran så tänker jag reklamera den så då blir det ju ändå en förlust för dom så ja vi får helt enkelt avvakta och se hur det går med den saken.

Nu väntar jag på att Simon ska komma hem så kan vi käka och medan jag väntar så ska jag kolla om lägenheter i Oslo. Lycka till till mig.

Inga kommentarer: