När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, juni 13, 2009

Shoppat, svar ja :)

Tänkte börja med att berätta lite om min fredag, igår alltså. Då var det bestämt att jag och Simon skulle till IKEA för att handla 2 st madrasser. Anledning? Jo, innan vi fick hit våra möbler så lånade vi 2 st tunna skumgummi madrasser som vi sov på, på golvet. Men dom där blev lite "slitna" kan vi väl säga för att inte röja några detaljer. Simon skulle döda mig om jag sa som det var. I alla fall så kastade vi dom och tänkte att vi bara köper nya när dom behövs nästa gång. Så nu nästa vecka så kommer Renes tjej och en vän till henne hit och då behöver de någonstans att sova. Så där av for vi till IKEA och eftersom att Mange nu är enda som är kvar här i Norge förutom jag och Simon så hängde han på. Vi käkade mat och sedan så letade vi upp allt vi skulle ha. Det jobbiga var bara att dessa madrasser var vi tvungen att hämta på varuleveringen vilket är en helt annan byggnad, inte på plocka självlagret.

Så med en karta i handen beger vi oss ut. Tyvärr så visade kartan bara bilvägen och den tänkte vi inte gå för det såg ut att vara fruktansvärt långt om man jämför med fågelvägen så var det inte alls långt bort. Tyvärr så verkade det bara vara en lite höjd/väldigt litet berg i vägen. Men vi knallade runt i lite skog och gick åt det hållet vi trodde att vi skulle och efter att ha gått i kanske 20 min så hittade vi rätt men en relativ nära väg också måste jag säga. Det som kändes dumt vara bara att just denna varulevering var mitt ute i ingenstans, jag fattar inte hur man kan ha det där?

På vägen dit kunde vi inte låta bli att skoja om hur det kändes som att vi snart skulle bli överfallna av tjuvar som skulle råna oss och att denna varulevering bara var ett stort skämt. Men tillslut så hittade vi rätt, vi fick våra madrasser och gick tillbaka. Lite spännande var det men samtidigt fruktansvärt tråkigt.

Nu till IDAG, en ganska bra dag och effektiv från min sida i alla fall, inte lika effektiv för Simon. Dagen började med att jag vaknade ganska tidigt av att jag har börjat bli lite dålig i halsen och har massa snor och slem. Dock inte det vanliga utan nästan jobbigare fast samtidigt inte, det är bara svårt att förklara men hur som helst så vet jag inte hur många gånger jag steg upp på morgonen för att jag var tvungen att gå och spotta massa slem. Tillsist så steg jag upp kl 8 efter att jag hade bestämt mig för att käka frukost och sedan gå och träna. För att efter det komma hem och göra mig i ordning och äta lite till och sedan dra ner på stan för att handla. Ja, faktiskt handla.

I alla fall så gick det inte sådär super bra när jag väl hade stigit upp. Eftersom att det var grejer överallt i hela köket och det inte fanns så mycket rent att använda till att laga mat så plockade jag ur diskmaskinen för att sedan kasta in allt dom var smutsigt men ack, Linda tappade en tallrik i golvet. Krasch vill jag lova och nu så kunde jag slå vad om 1000kr att Simon var vaken. Ja ja, det var bara att dra fram dammsugaren eftersom att vi inte har en sop på detta ställe, den sket vi i att ta med. Efter det blev det frukost och efter det så for jag och träna. Ett av de nya passen och det funkade väl ganska bra, jag gör lite framsteg på en del grejer men på vissa känns det nästan som att det går bakåt. Men man kan ju inte vara bra på allt. Sen blev det hem och duscha och äta så åkte jag och Simon ner på stan. Planen var bara att gå runt i affärer och titta och se och helst inte handla, men jag har saknat att bara få gå omkring. Det är sällan jag tar mig den tiden.

Men det första jag började med var att jag köpte ett par skor på Din sko. Nu är det så att Simon har satt några regler för skohandlande för han tycker att jag har får många och då ska ni veta att jag inte alls har så många om man jämför med andra tjejer. Många skor kastade jag faktiskt innan vi flyttade hit så han vet bara inte bättre. Hur som helst så är regeln, jag får inte köpa några nya par skor om jag inte kastar ett par som jag har hemma. Fine, typ ja. Det kan jag väl kanske leva med. Jag har faktiskt kvar några skor som egentligen har gjort sitt så jag kan väl byta ut dem. Så jag började idag med de vita tygskorna som jag köpte på Wedins i skell på rea, jag tror att jag gav sådär 75 kr för dem. Helt klart ett av de bästa köpen jag gjort men dock så tycker dom inte om när man går ute om det har regnat mycket. Då sprättar det upp massa smutsigt vatten och så blev dom skitfula så nu skäms jag nästan när jag har på mig dom.

Min första plan var ett par nya tygskor men kanske i en annan färg som kanske inte blev så uppenbart skitig men när jag var in på Din sko så ändrade jag mig. Där fanns det ett par nedsatta skor som är samma modell som tygskor men dom var faktiskt i läder och svarta. Jag blev helt klart nöjd dock så var dom inte lika billiga som mina tygskor men billiga för att vara läder, 299 kr betalade jag. Simon tycket att det var helt ok MEN bara om jag verkligen skulle kasta ett par skor när jag kom hem och jag har lagt dom vita i tyg åt sidan för att kasta dom. Så ja, det blir väl så.

Efter det så gick vi i lite olika affärer men jag ville styra stegen mot Gina eftersom att det är en affär som jag senast satte min fot i hemma i skell på julrean så jag tyckte att det kunder var kul att titta in och se allt somrigt. Jag testade lite grejer men ja, jag var väl inte helt nöjd med något så på väg ut såg jag min guldklimp Denna skulle jag kunna bo i, helt totalt mysig var den. Denna t-shirt. Egentligen är det väl inget speciellt med den annat än att jag gillar den, så jag offrade mig och köpte den. Efter det blev det en runda till in på MASSA skoaffärer till men den modellen jag vill ha på skorna passar nog inte min fot för inga av alla jag har provat var sköna förutom ett par typ, men då var min storlek slut. Tack för den, eller ja nu sparade jag ju 299 kr.

Ja, nu började vi röra oss tillbaka och vid det här laget så var det rätt så varmt och mycket fint väder ute, så egentligen borde man nog ha varit hemma och solat, men jag hoppas på bra väder i morgon i stället. På vägen tillbaka så gick vi in på ett H&M för att jag skulle köpa mig en fot fil eftersom att mina fötter verkligen behöver snyggas till nu. Och väl där så blev det även ett tunt svart skärp. Ett sådant som jag läääänge har tänkt att jag skulle köpa men alltid egentligen bara har varit för snål för. Detta betalade jag 69 kr för och tyckte att det inte alls var så farligt.
Nu så började till och med jag bli lite less och det sista vi gjorde innan vi tog t-banan hem så gick vi in på en affär med väskor eftersom att jag spanar efter en väska att ha som handbagage. Den får inte vara för stor som min bag eftersom att den är för stor för måtten som handbagage men samtidigt så ska min dator och min kamera rymmas i den eftersom att det ALDRIG skulle falla mig in att jag skulle lägga dom i mitt bagage. Men vet ju aldrig vad som händer med dem då. Så med det som riktlinjer så hade jag spanat in en väska som var medsatt i pris och lagom stor. Visst nu är den rödrosa men äh, det kan jag väl leva med. Den var snyggare i svart jag lovar men den var inte nedsatt så jag offrar väl mig då och köper denna för endast 199 kr. Nästan så att jag kan säga att det var ett kap.

Nu måste jag säga att jag känner mig supernöjd, jag känner inget sug alls på att handla något, inte heller på glass eftersom att jag idag åt mig illamående på glass. Det var inte alls mycket jag åt men för mycket blev det. Vad är det som händer med mig?!

Jo en sak till, i torsdag så gick jag en snabb sväng på Storo och där på bik bok så investerade jag i en tröja för 99kr också. Jätte mysig, precis sådär stor och mysig som jag vill ha den men lite finare så att man faktiskt kan visa sig ute i den och inte se ut som att man tagit på sig pappas stora gratiströjor som han fått av diverse föregat. Just nu är jag inne i en period där jag vill att tröjorna ska vara stora och mysiga men att man kan snygga till det med ett skärp eller så och så se det ändå snyggt ut.

Nu blir det nog inget mer shoppande för mig innan jag lämnar denna stad, jag måste verkligen spara pengarna! Men snart är det dags! Sådär nu ska jag engagera mig i lite bilder och jo jag vet att det inte är den bästa kvalitén på bilderna men jag orkar inte anstränga mig helt och hållet för att det ska bli toppbilder. Det är ju bar bilder på vad jag handlat + att självklart det grejerna så mycket bättre ut i verkligheten i alla fall.

Och jo en sak till, idag när vi kom hem så var jag så duktigt och pjåtade på en hel del och städade tex damsög jag under sängen och vad gjorde Simon?! Jo, jo han som. Men lite söt tycker jag att han var när han tog 2 st kuddar som "täcke" istället för att bara ta en filt. Men så kan det gå. (jag vet sämst kvalla på bilden men dåligt ljus och lånd slutare, det är inte så lätt när man klätrar på en stol för att ta bilden).
Nu ska jag avsluta detta monsterinlägg, kul för er om ni faktiskt läst hela. Verkligen duktigt av er! :)

Inga kommentarer: