När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, juni 19, 2009

Semester snart.

Jag börjar tänka lite på semester nu och vad jag egentligen har tänkt göra, speciellt när jag är i Stockholm. Vad ska jag egentligen göra när jag är där? Är det någon som faktiskt har tips så säg för tidigare gånger då jag har varit i Stockholm har det bara varit över en dag typ medan man väntar på att åka vidare med tex flyg eller så. Nu har jag faktiskt några dagar då jag vill göra stuff, så gärna massa tips.

En sak som jag ska göra är Gröna Lund för där har jag aldrig varit så det är ett måste, sedan har jag inte så många måsten mer. Jag hoppas på fint väder så om än Malin jobbar och jag inte riktigt vet vad jag ska göra kan jag alltid leta mig ut till en park eller så och sola. Jobbigt kommer det dock bli om det regnar.

Sedan har jag ett måste till och det är att jag vill titta på en del smycken, då av ett speciellt märke som är danskt och det är inte pilgrim jag tänker på utan ett annat. Så jag måste leta upp var det kan finnas, jag kanske helt och fullt skulle unna mig en ring eller så. Det vore fett nice.

Hum, idag är det fredag och jag har jobbat och det har gått fint, 2 gånger fick jag riktigt ont i handen idag och det var när jag rent stötte till det onda området annars kan jag inte alls klaga. Fint väder var det också, så lite solande blev det kanske ;)

Nu ska jag krypa ner på soffan och äta upp det jag har kvar av tomaten och gurkan som jag hade till middagen. Trevlig midsommar ni där hemma som faktiskt firar. Det firas säker här också men eftersom att det inte är Sverige så känner jag inte att jag måste fira det, det kan ju inte bli lika bra?

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker att du ska komma ut till Gotland när du är i Stockholm ;)

Lorsid sa...

Picknick på Djurgården är urmysigt. Leksaksmuséet om det regnar :P Skattkammaren på Slottet (Inte bara tråkig historia utan mäktiga smycken), Shopping på Chili eller Inredning på NK (källarplan), om du ids, ta båt ut i skärgården (finns antalet öar att välja mellan beroende på om du vill ha heldag eller kortdag) och fota! Den smalaste gränden på Söder, och om du måste så har du alltid Katarinahissen och Skansken :P :)Hoppas du har det bra!