När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, april 22, 2009

Sommar här, just nu JA!

Hur ser det ut där hemma egentligen? I helgen, snöade det inte då? Här har jag sedan jag kom tillbaka till Oslo sett ett flertal humlor som surrar runt, jag har sett tussilago växa och en mus har till och med besökt oss på dagiset.

Men igår, en helt toppen underbar vårdag så susar (ja kanske inte susar det var väl och ta i) denna snygging förbi, för mig sommarens första sommarfugel (utalas sommarfuul) som det heter på norska. Här är det nästan full sommar så fort solen är framme.

Dock i morse var det faktiskt lite dimma och det såg inte alls ut att bli en lika fin dag och jag frös faktiskt när jag var ute med barnen, men innan vi tagit oss in så sken solen och det är helt underbart. Om det inte var för att vi nu har 8 små knattar att hålla ögonen på HELA tiden eftersom att dom alltid hittar på något så skulle jag bara ligga och sola och få betalt för det också. Det händer väl att jag hinner med att göra det några minuter men barn är otroligt snabba ibland.

PS. Jag vet helt kass bild men det är inte så lätt med mobilen och med en levande varelse som inte vill sitta still. DS.

Inga kommentarer: