När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, mars 25, 2009

FTV i Kåge, nej tack?!

Ja, min dator är på väg. Den borde väl komma i morgon men eftersom att det dröjer ett litet tag till innan jag kommer hem så får jag allt vackert vänta lite till. Men bara så ni vet så denna gång så var jag på rätt sida av marginalerna. Datorn beställde jag i lördags, efter att ha kollat en del på internet och konstaterat att det inte finns några bra datorer längre i den prisklassen jag tänkte mig. Förutom just denna dator och när jag väl hittade den så kunde jag inte vänta och med tanke på all otur vi har haft med allting som heter boka och beställa just nu så var det väl lika bra att göra det direkt?

Eh jo, jag var ut på netonnet och kollade i måndags, bara för att titta på datorn och längta när jag ser att datorn är slutsåld. SÅ ja, denna gång så får jag mig en dator och är på sätt sidan av marginalen.

Annars så har vi bara varit på fel, både när det gäller att boka mitt flyg hem då de han höja priset och sedan när Simon skulle boka tåget (som jag förövrigt skulle betala) så fanns inte resan kvar och sen när vi väl hittat en annan som funkar ja då var den dyrare. Eller det var jag som hittade resan medan Simon var och jobba och när han väl kom hem ca 2 timmar efter så var den redan också slutsåld förutom sovplats, så då var det bara bita i det sura äpplet.

Så bra har det gått för oss, men en dator det får jag!

Nu till det jag egentligen hade tänkt skriva det var att igår när jag kom hem efterjobbet så hade jag fått ett sms till mitt svenska nummer. Ett från folktandvården där jag tydligen ska vara idag kl 13.50 i KÅGE. I kåge av alla ställen, hur går det ihop om jag får fråga? och denna kallelse, var har den kommit? Antingen så skickade dom den typ en vecka före till lägenheten i stan dit ingen har varit in sedan Simon var hem på begravning vilket var hum där vid 8/3 eller så är den skickad hem till Häggnäs och även fast mamma och pappa är i Thailand men kommer hem idag och har varit borta i nästan 3 veckor så har Patrik varit där och då skulle han väl ha sett den? Så var är min kallelse då? Jag ska ta tag i detta nu och ringa dom och se hur detta löser sig, men jag vill ju inte betala något för att jag inte kan komma och dessutom så vill jag då inte fara till kåge!

Det återstår att se hur detta går.

Inga kommentarer: