När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, februari 07, 2009

Träning.

Jag tror vi nöjer oss med bilder nu för ett tag, det finns många fler men de kommer ha sin tid också. Jo, en ska till föresten. Eftersom att Simon har ett jobb nu så är det fritt fram för honom att skriva in sig på SATS. "Problemet" med det stället är att man måste binda sig 1 år, alltså man måste träna ett år om man inte bara vill betala 500 norska varje månad utan att få någonting för det alltså.

När jag skrev in mig på SATS så hade dom en kampanj att om man skrev in sig skulle man gå en gova och då fick man välja mellan en Ipod shuffle eller en pulsklocka. Ja, jag valde ipoden eftersom att det är väl den som jag kommer att ha mest användning av. Nu i februari när Simon skrev in sig så fick han en väska, lite surt för han men snack om att jag hade tur. Det vara bara av en tillfällighet att jag var med när han gjorde det och då frågade kvinnan vid disken (som var svensk) om det var mig dom skulle skriva in som hade värvat honom. Ja vad innebär det säger jag då.

Kvinnan svarar, "ja, då får du välja mellan en ipod eller en pulsklocka" men som tur för mig säger jag eftersom att jag tog ipoden när jag skrev in mig så då tar jag pulsklockan nu. Dock så blev ju Simon eld och lågor och trodde att han då skulle få den eftersom, vad ska jag ha en pulsklocka till? Hann VILL ju faktiskt ha en, blä tyckte jag om den saken och där sprack ju HELA min plan.

Simon fyller år snart och det han skulle få av mig var en pulsklocka och inte någon "b-ig" som kostar typ 500 utan jag tänkte plusa till 1000 på det, dels för att jag bara vill att han ska ha det bästa och för att det faktiskt är kombinerat med julklapp och sen så VET jag att det är den bästa julklappen/födelsedagspresenten som jag NÅGONSIN kommit på. Så det är bara att slå på lite större.

Jag var ju tvungen att förklara för Simon nu varför han inte får den pulsklockan som jag fick nu att han faktiskt skulle få en "riktig" i present. Han blev så otroligt glad och jag tror att han kände sig som den lyckligaste i världen när vi gick hem från SATS. För han hade ju skrivit in sig så att han kan träna + att han ska få en pulsklocka, det är tydligen allt som behövs för att Simon ska vara lycklig. Tur för honom, eller tur för mig?

Men, efter att jag har tittat på denna pulsklocka som JAG nu äger så försöker jag få den att fungera, instruktionsboken var MOLTO förvirrande men nu är den färdig inställd så nu är det bara att tuta och köra. Jag tänkte att den främst ska användas under sykkelpassen när man blir uppmanad att "ställa in sin pulsklocka och sykkla!"

Och ett sista lilla tillägg, jag och Simon var på träningsvägledning idag och Simon hade tiden före mig. För han så var inte Terje (vägledaren) så väldigt informativ, han la upp en plan (i mina ögon värdelös tyvärr för Simon) och sedan visade han var han kunde hitta alla apparaterna och så var det klart. När ja hade tiden efter så var han mye mer informativ vill jag lova. När han lagt upp en träningsplan för mig, som till och med jag tyckte var riktig bra så gick vi runt och tittade på var vi hittade allt och sedan visade han hur alla maskinerna fungerade + att han ville att jag skulle prova så han kunde hjälpa mig och ställa in allt, vilket han också skrev upp på mitt papper.

Diskriminering? Ja, jag tror det men jag ser det positivt, Simon hade aldrig kunna förklara allt detta för mig så bra som Terje gjorde (han har det ju trots allt som jobb) Simon skulle bara anta att jag skulle kunna en massa som jag inte kan och så blir vi sur på varan för att jag inte förstår när han förklarar. Sen så kommer Simon ändå träna med Oskar, Mange och Rene som redan har olika pass, 3 eller 4 st olika för olika muskelgrupper. Så det är lika bra att Simon skiter i alla. Nu kan jag också säga att inget av det där är obligatoriskt att göra så det går lika bra att skita i allt vad han sa och bara träna själv med vad man vill i stället.

Jag känner mig nöjd i alla fall, jag har blivit mycket klokare, det tackar jag för.

Go helg hörrni! ( Ps, alla inlägg som jag skrivit nu, ungefär inget har jag kollat igenom stavningen på och eftersom att jag skriver på en bärbar som jag inte är super van än så finns det säkert massor med felskrivningar utan dess like, det skiter jag i för det är inte jag som ska läsa, det är bara synd om er, men lycka till ;) )

Inga kommentarer: