När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, januari 23, 2009

IKEA, igen.

Ja, vad har Linda gjort idag jo hon var på IKEA igen! Det känns verkligen super att man bara behöver sätta sig på en buss och så är man där. Det känns också förjävligt eftersom att det nästan då blir för enkelt att spendera pengar, pengar som sedan kan bli till MASSA pengar.

Idag var tanken att jag skulle handla ett laptopstöd som man kan ha i knäet alltså mellan mig och datorn. I Sverige kostar den 149 kr så jag väntade mig faktiskt att den skulle kosta det här också men väl där så kostade den bara 98 norska och det var väl bra det. Den andra anledningen till att jag for dit är för att ja har bestämt mig för att jag ska börja äta frukost på jobbet men eftersom att jag inte vill handla med mig allt till jobbet och att kylen är super liten så det ryms inte så mycket alls där så har jag införskaffat små runda burkar som jag ska ha min frukost i. Det jag nu oftast äter till frukost är en ungeför norsk motsvarighet till fil och sedan en müsli till, så nu kan jag sova lite längre och sedan bara hälla upp "filet" i burken, tillsätta müsli som går på 2 röda och så var det klart. Så ja, en förpackning med 3 små burkar blev det.

Nackdelen med bussarna är att det bara går 1 i timmen vilket gör att man faktiskt måste vara där i minst en timme om man inte är super snabb och hinner springa in och ta det man ska ha betala och springa ut innan bussen hinner gå tillbaka. Det är faktiskt så att den stannar på IKEA i kanske ca 15 min innan den går tillbaka in till stan. Men det vill jag lova känns riskabelt eftersom att du ska hitta det du ska ha ta dig igenom hela IKEA för at stå i kö och betala och då gör man det bra om man hinner det. Men det gjorde inte jag så, ja man har lite dit där att spendera ändå och då hinner man gå och kolla en stund vilket är lite sämre för alltid hittar man grejer som är "bra att ha" eller som vore "roligt att ha" och saker som "inte är så dyra".

Så ja, jag kommer därifrån med lite mer grejer också, är vi förvånade? MEN jag gjorde ett bra jobb och köpte 2 st "sängkläder" vilket kostade 39 st nedsatt från typ 100 och sedan ett lakan vilket kan vara bra att ha nu när Simon kommer så jag tycker att det var ok. + att tillsammans blev allting 100 av det som jag handlade utöver det planerad. Det är inte dåligt i min värld. Sedan handlade jag faktiskt också vanlij visp/sås som jag hoppas smakar som den i Sverige för då kan jag göra min mumsiga efterrätt.

Så där ser man det är vad jag har gjort idag förutom att sovit en massa. Nu ska jag se lite mer tv sen läsa lite bloggar osv, sånt som man gör när man inte har andra saker för sig. Ha de!

Inga kommentarer: