När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, januari 31, 2009

Error.

Ja ämnet för detta inlägg kommer också var min dator. Det är konstaterat att det är något fel, i morse när jag startade den så hände samma sak, samma felmeddelande och efter att ha provat starta den ett antal gånger och trycka på enter några gånger så startar den.

Så ja den fungerar men bara ibland och när den vill starta. Jag har kontaktat komplett där jag köpte den och det dom säger är att jag ska höra av mig till HP's support för att det är något som borde gå fixa utan att jag behöver skicka in datorn OM det inte är ett hårdvarufel. Jag fick också en länk i mailet där det står hur jag kontaktar dem och vad jag behöver för att göra det så som alltså, modellen på datorn, vad den heter och inköpsdatum OCH bla kvitto vilket jag inte är säker på att jag har. Det enda jag har är orderbekräftelsen och jag vet inte om den gäller som kvitto, vilket jag också frågade om eller jag skrev att jag krävde att få ett kvitto, ett papper på att jag köpt datorn MEN det valde dom helt att hoppa över.

Så jag är inte helt och fullt SÅ lycklig just nu inte över denna situation men det löser sig. Tur har jag som bor med massa smarta killar som har några idéer om vad det kan vara. Så tills vidare så tänker jag faktiskt låta datorn stå på ett tag. Men det är himla frustrerande bara.

Nu ska jag läsa vidare om hur det funkar det här med konsumentombudslagen vad jag kan kräva av försäljarna och så vidare. Jag kan kräva att lämna tillbaka den inom 14 dagar men jag vill bara ha en ny i så fall. Så är det någon som har bra med kunskap inom detta ämne får ni gärna skriva en rad.

Annars så har jag och Simon varit ute på Oslos gator och kikat runt, det blev en sväng till IKEA idag också, tredje lördagen i rad för min del. Sedan ikväll ska vi förbi Jonathan här i Oslo och där skulle det vara fest. Har vi kul så stannar vi där annars så ska vi gå på bio och troligtvis lutar det väl åt Yes man som sägs vara bra.

Då vet ni hur det går för mig.

Inga kommentarer: