När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, januari 25, 2009

Duscha nu ja tack?

Det blev 30 min på en ja, jag kallar det trampmaskin. Det är som att man springer och så blir det som en cirkelrörelse så man inte får så ont i knäna. Det var skönt och medan så spanade jag på grabbarna och med det menar jag att jag kollade när Oskar och Mange sprang runt och tränade. Det verkade gått bra för dom, själv blev jag trött och om jag inte kunde tänka riktigt rakt innan dess så kunde jag det verkligen inte efter mina 30 min. Det var bara att hålla i sig när man gick ner för trappen så man inte stupade då faktiskt inte på grund av benen utan för att min hjärna var helt slut.

Så tillbaka i lägenheten så käkade jag frukt och lingongrova (som jag har hittat på ICA, toppen) och drack sedan massa vatten. Jag fick också ett ryck att dammsuga medan toan var upptagen av någon som duschade, så nu är tanken att det är min tur.

Dock så gjorde Oskar en spännande grej nu som gör att min tur att duscha dröjer lite, vi får se när jag vågar göra det. Han, i alla fall konstaterade nu att det verkligen var tätt i avloppet inne på toan eller inte HELT tätt men det tar en jäkla tid för vattnet att rinna igenom. Så då frågade jag om dom hade kaustiksoda eller något likande vilket dom faktiskt hade. Någon norsk konstig motsvarighet vilket det stod på förpackningen att man skulle ta 3 dl av och sedan en halvliter vatten. Sedan låta det vara en stund och sedan spola bort allting.

Oskar pjåtar på och efter några minuter så hör man Oskar säga "Undra om det ska se ut så här och låta så...?" självklart blir jag super nyfiken och springer dit. Det jag ser är en massa bubblande, fräsande och rykande från handfatet. Snabbt konstaterar jag och känner att detta inte var behagligt att andas in och säger det till Oskar som snabbt hoppar ut från badrummet. Jag frågar hur mycket han tagit och sa "3 dl som det stod på förpackningen". Ok, oj oj det var inte dåligt vill jag lova. Om jag inte minns helt fel stå ska man ta ca 3 centiliter av kaustiksodan, i alla fall den vi har hemma i Skell.

Ja spännade blev det vill jag lova och tro mig det var inte kul att andas i denna lägenhet för ett par minuter fram över men det löste sig. Oskar spolade bort det hela och blev glad och säger att det rinner bort mycket bättre nu. Ja men det var ju toppen, nu är bara frågan om jag verkligen på riktigt ska våga mig in i badrummet och faktiskt duscha och vistas där i en stund, eller så avvaktar jag lite till för att var på säkra sidan.

Sedan avslutar jag med att citera Oskar "första gången ska man alltid lära sig hur man använder någonting".

Inga kommentarer: