När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, december 21, 2008

Så här ser det ut.

Söndag kväll, skönt men samtidigt så pirrar det i magen. Imorgon så ska har jag tidig vakt, alltså jag ska öppna på dagiset, vi får se hur det går med den saken. Men så svårt kan det inte vara, jag vet redan att det ser ut som ett bombnedslag halverst eftersom att det var så vi lämnade det i fredags innan vi for, när vi skulle på födelsedagskalas. Men det löser sig, och efter att jag har jobbat imorgon kan det sedan vankas hemfärd men troligtvis blir det inte förrän på tisdag morgon gissar jag.

Nu tänkte jag dela med mig av lite bilder här ifrån Oslo, hur det ser ut här i krokarna så kanske ni får lite perspektiv och sedan på vad jag stötte på på Oslos gator i går när jag var i farten där. De 3 förta bilderna är tagna på en "gångväg" på vägen till T-banan och visar hur det ser ut där vi bor, nu vet jag att detta inte är de mest smickrande bilderna eftersom att dom verka hålla på att göra om en del men så ser det ut från balkongen ungefär, fast ja, nu står jag där nere och tar mot balkongen.

Den röda ringen det är våran balkong, så där bor vi. Jag, Oskar, Mange och snart Rene.

Här ser man kanten på huset vi bor i till vänster, sedan så det som är till höger i bilden är Storo sentreum vilket är en galleria med ICA bla och som är större än CK. Det i mitten är ingången, så ja, det är inte alls så långt.

Nu står jag på samma fläck och tar denna bild men har vridit mig ytterligare till höger för att visa var vi (jag kommer efter jul) att träna, det är allt så INTE långt och vi ser det från balkongen, uppskattat kanske 300 - 400 meter dit. Det är S.A.T.S för dom som inte ser att det står det.

Här är slottet i Oslo, det kommer att komma bättre bilder när jag väl har min utrustning här nere, men detta får duga.

Så ser det ut i sentrum, med en liten gran och en is-rink där man kan åka skridskor. Jag kan inte låta bli att le när jag tänker på detta, tänk om det skulle finnas i Skellefteå?

Här har vi en gatu"artist" och för er som inte ser, vilket är jag också när jag tittar på denna bild så ligger det en tjej i mitten av backarna på marken "under" killarna.

Här har han tagit bort backarna som killarna satt/låg på och nu tagit fram tjejen som låg under dem och sedan lagt henne på dem. Och nu säger killen som gör detta som syns lite suddigt i bakgrunden och som hoppas upp i fönstret, att om killarna inte lyfter varsitt ben, så att dom alltså "står" på ett ben så kommer han att hoppa på dem. Dom försöker och lyckas inte så bra men, han hoppar inte på dem utan tackar för sig. Så kan det gå, detta påminner mig om att jag aldrig ska ställa upp som frivillig i något sådant.


Och jag avslutar detta inlägg med en bild på Rene och Magnus och så här kan det se ut när pojkarna leker. Magnus är den som är på topp :P

Inga kommentarer: