När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, oktober 31, 2008

Skola.

IIIIIIh nu har jag skickat in min inlämning för min tredje uppgift och denna var i svartvit. Alltså, jag börjar känna pressen litegran nu, det går inte bara glida igenom detta. Nu kommer dom seriöst bedöma min bildredigering plus att man måste skriva en jätte bra dokumentation över vad jag har gjort. Hur jag gick till väga, varför jag valde att göra på det sättet jag gjorde. Hur bilden har förbättrats och allmänt ordbajsa men kunna motivera allt. Hum, det var det om kändes lite knepigt liksom. På förra inlämningen fick jag kommentaren att jag borde ha skrivit lite mer i dokumentationen om vad som var förbättringar och varför jag gjorde som jag gjorde, så jag hoppas verkligen att det går bra denna gång, annars måste jag komplettera Och nu känns det verkligen som att jag har tagit i med allt jag kan så måste jag komplettera vill jag helt enkelt börja om från noll med en annan bild, men det tror jag inte man får? Så då måste jag helt enkelt komma på något bra. Hur som helst så återstår det att se, det tar lite tid för dem att gå igenom alla inlämningar och bedöma dem men efter helgen någon gång får jag väl veta hur det gick. Jag tror inte alls att dom är så passa snabba att jag får veta redan i eftermiddag.

Detta är då förebilden, i färg.

Och så här blev resultatet. Även fast jag visat bilderna tidigare så tro inte att det är samma svartvita bild för jag har gjort mycket annat i denna men det är ju inte lätt och veta när jag aldrig har förkarat vad jag gjort.

Nu har jag också läst in mig på hur examinationen kommer att gå till, och det är 2 delar. Den ena är en fråge del, med 10 st frågor som troligt vis skulle kännas lätta/naiva om man gått kursen men om man inte gjort det kommer att vara tillräckligt svåra för att man inte ska klara godkänd nivå, vilket är att man måste ha 9 av 10 rätt. Men får alltså bara ja 1 fel, huga det kändes lite spännande. Men som tur är om man inte klarar det så har man hur många försök på sig som helst, dock med minst 3 timmars mellanrum. Frågorna kommer att variera från gång till gång, men det är som en lite lättnad att man får göra det fler gånger om man nu inte klarar det på första försöket. Men det hade då jag tänkt göra.

Den andra delen är att man ska lämna in 3 bilder som man redigerat och att det ska gå inom ett tema och att man då måste skriva en superduper dokumentation. Sedan ska man självklart också lämna in förebilderna till dessa 3 bilder så att dom kan se vad man gjort.

Så så är det, nu ska jag ta och stöka till lite här innan jag ska fara och träna på friskis, sweet.

Inga kommentarer: