När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, oktober 08, 2008

Crazy dröm!

Snacka om att jag hade den sjukaste drömmen i natt eller snarare fram på morgonen. Nu känns det som att jag har glömt en den så jag kan inte återge den med fulla detaljer men ändå. Jag var hemma hos mamma och pappa och av någon anledning så skulle någon straffas på något mer övernaturlig sätt. Men låt säga att alla i närheten blev straffade för helt plötsligt så flög jag runt i köket och var stungen och slåss med något som jag inte kunde se.

Ingen gick säker utan den/det/dem kunde anfalla alla och det var svårt att hålla sig undan eftersom att man inte såg vad det var. Så jag kom på den finurliga iden att vi måste få dem att synas på något sätt, fixa något som har färg att he ut i luften som mjöl eller något. Men jag vet inte hur det gick med den idén av någon anledning ser jag en liten chocladfärgad figur flyga mot mig (jämförbart med typ tingeling men den var elak och manlig) och så började den förståss försöka bråka men när jag väl nu såg den så lyckades jag fånga den och jag vet att detta nu låter brutalt men jag iprincip slet den i stycken. Det gick som inte få stopp nå något annat sätt.

Nu var problemet bara att det fanns kvar minst 30 st till att försöka hitta/komma åt/bli av med. Hursom helst efter massa om och men och slagsmål med någon som man inte ser och en del flygturer så lyckades jag hitta det ställe det de flesta satt och tryckte och dom gömde sig i en av mammas blommor. Snabbt kastar jag mig över dem alltså jag försöker fånga så många som jag kan, för att sedan försöka stänga in den i en lite trälåda/ask som jag gjort på slöjden när jag var liten. Men av någon anledning så vet jag att det inte skulle räcka utan jag var tvungen att faktiskt täppa till alla minimala möjligheter för dem att ta sig ut. Så jag gräver fram nån tejp för att tejpa igen, men innan jag hunnit göra det så har sakerna inne i lådan lyckats "göra något" (är väl bästa sättet att förklara det) en ska, en klump som är BRÄNNHET som de har lyckats tränga ut ur någon liten minimal glepa för att typ skada mig så att de ska kunna ta sig ut. Men jag ger mig inte.

Inte dem heller för helt plötsligt börjar något svälla inne i lådan och den börjar som öppna sig och fram sväller ett tygstycke, (tänk en ballong som fylls med lyft typ) men hur det gör det vet jag inte, var de fick tygstycket ifrån vet jag inte. Det verkar dock som att det tog alldeles för mycket energi av den och alla varelserna ner i lådan blir överhettade och sedan poppas som popcorn.

Var inte det en skum dröm så säg?

Nu vill jag tacka för allas kommentarer och åsikter och det är egentligen bara 2 bågar som jag väljer mellan nu och det är den andra och den tredjebågen uppifrån. Dock så kostar den andra bågen ca 1200kr och den tredje kostar ca700 kr så det lutar nog mot den tredje dels för att jag tycker den var jätte söt. Den har såna där fjoppar vis nästan så jag kan ställa in hur dom ska sitta och dom är bekväma och så tycker jag inte att det är värt att lägga ut så mycket pengar på att par glasögon som jag egentligen inte behöver ha, men att det alltså är att rekommendera typ när jag kör bil, för att det faktiskt gör så att jag ser bättre. Så då är det väl inte helt fy skam. Jag tänkte lägga upp fler bilder, och bättre bilder på den bågen som jag väljer för att försöka göra den rättvisa. Det var inte så lätt på bild.

Kör försiktigt och simma lugnt.

Inga kommentarer: