När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, september 21, 2008

Löv is in the air!

Jag ser nu att jag helt verkar ha missat att berätta om att jag faktiskt har varit på en vigsel och ett bröllop. Vigseln var jag och Simon på lördagen den 13/9 alltså förra helgen. Det var Christoffer och Caisa som gifte sig. Christoffer eller Nordman som vi kallar han tränar Thaiboxning så där igenom känner vi honom. Det var super kul och dom var jättefina.

Nu igår alltså den 20/9 var det Linn - Marie och Simon som gifte sig. Min Simon känner Simon genom att han är från Ostvik och att dom gick skola tillsammans, inte i samma klass men dom hängde väl en del tillsammans. Då var det så passa att vi hjälpte till och serverade maten på bröllopet och tur var väl att vi kunde ställa upp annars hade det väl inte alls gått så bra för dem. Det var väl 4 st som skulle stå för serveringen men sedan hoppade det av massa folk så vi blev ombedda i början av denna vecka om vi kunde hjälpa till. Och självklart ställer man upp, dels är det ju kul att få vara med på ett hörn och att kunna hjälpa till så att deras dag blir perfekt det är ju vad som ska göras typ.

Så som det lät igår var dom nöjda och glada och maten gick äta (men vi gjorde ingen mat, då hade det varit andra bullar vill jag lova) och fikat var väl gott och sådär. Jag smakade Radio kaka och jag kan säga att den gick lätt upp på topp 5 plats alltså. Nu vet jag att det är allt annat än hälsosamt men några bitar blev det. Jag ska ragga upp receptet sen få se om det är något man ska börja satsa på.

Ja men hur som helst så var det kul och alla var glada och när vi var klar med att ha diskat allt som vi hade i uppgift att göra så då gick vi loss på dansgolvet och själv så hade jag jätte skoj! Jag är BARA glad över att jag fick vara med och även hjälpa till.

Det dyker väl upp någon bild så småningom. Nu ska jag se om det finns något att äta på det här stället.

Inga kommentarer: