När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, augusti 29, 2008

Försöker underhålla mig själv.

Denna dag började jag med att sova en stund extra eftersom att jag faktiskt blev så snuskigt trött igår kväll och kände på mig redan innan att jag inte skulle vara pigg där vi 07.30 och än mindre känna för att gå en promenad då. Så det slutar med att jag råkar stänga av snoozern och sedan fortsätter sova. Jag steg dock upp lagom i tid med för att käka frukost till Top Model reprisen som går på morgonen. Observera då att jag menar morgon från mitt perspektiv och inte ur er som jobbar, för er skulle det väl vara fika dags.

Hur som helst så efter det så tog jag fram papperen som jag fick i går angående distanskursen som jag ska läsa nu, i kvarts fart, digital bildredigerin. Så jag har suttit med det en hel del timmar faktiskt och registrerat mig och fått användare och läst kurshäftet och så vidare. Dock har jag inte hunnit längre än att nästa set är att se kursstartfilmen. Jag hoppas att jag ska bli lite klokare än vad jag är för fortfarande känns det som att det är massa frågetecken. Men det tror jag löser sig med tiden. Det jag dock måste ta tag i är att beställa mig en photoshop bok nu och sedan även den andra boken som vi ska ha så jag kan köra igång. Jag är så peppad och jag blir så peppad på att ta massa kort som jag ska ha och redigera.

Jag håller tummarna. När jag blev lite smått less av att suttit vida datorn några timmar så drog jag ner på stan en sväng, mest bara för att jag kan och har tid. Sen tycker jag om att få mig en del av civilisationen och inte bara sitta i lägenheten då oftast enda gången jag är ut är när jag går broarna. Så på stan gick jag bara runt och kikade och handlade inget, annat än lite ynka naturgodis på ICA som jag tänkte att jag skulle få unna mig ikväll. Väl just innan ICA mötte jag Tommy, så han är nu här i Skellefteå innan skolan drar igång igen i Umeå. Det var kul att se han och det är alltid kul att få prata med han. Det är inte direkt så att jag saknar han när han inte är här men det är alltid så otroligt kul att träffa han. Just att få prata med han man har alltid mycket att lära av han och några tips får man också. Som att inte dricka norskt hemkört, vilket oftast aldrig är mindre än 96 %.

Hur som helst så tog jag mig hem efter det. Väl hemma så ställde jag mig och diska eftersom att det behövdes men jag gav upp det lagom till när just mobilen fick slut batteri och jag inte kunde lyssna på talbok längre. Så då blir det så tråkigt att diska. Det kan jag ta en annan gång. Nu är det bara nån bunke kvar och någon matlåda.

Efter det så har jag suttit och kikat på kläder på Internet och hittat min stora favoritsida på Internet Det är dock synd att det typ är en butikskedja i USA men med underbara kläder och jag lovar. Ska jag till USA någon gång då ska jag minst spara ihop typ 7 tusen som jag bra ska sprätta på kläder där och det bästa är att det var billiga kläder. Jämförbart med H&Ms priser. Underbart. Jag ska utforska mer om man faktiskt inte kan beställa från sidan också och håller tummarna för att det går till Sverige

nästan för Och efter det så har jag lyckats konstatera en sak, och det är, nu så har jag ju lagt om min kost och allting och kört på den där rena kuren och faktiskt tappat några kilon och några cm runt magen. Och inte är det mycket som försvunnit tycker jag inte om man kollar på vikten. Men när det var som värst som det faktiskt hade blivit på senaste tid innan jag tog tag i det här så hade dessa jeans här till höger börjat sitta nästan tajttajt men inte helt. Hur som helst, så kan vem som helst se att det har blivit ändring på det och att det är skillnad.

Jag måste säga att det känns väldigt bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har träningsvärk Linda! Överallt! Jag kan typ inte röra mig!