När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, juli 15, 2008

Vädret luras.

Ja, och Simon också lite. Jag steg upp där vid 8 tiden i morse och då såg det ut att vara fint väder så jag tänkte att det är smart att göra bort handlingen på Ica direkt och när jag väl kommer iväg där vid 9 så känner jag hur regnet bara hänger i luften. Så jag tar cykeln om utifall att det skulle börja regna, då tar det i alla fall inte så lång tid att cykla hem.

Ja hur som helst så när jag kommer hem så tänkte jag baka muffins eftersom att det verkade bli dåligt väder men det blev aldrig dåligt väder utan det blev bara bättre igen och då tänker jag, varför ska jag sitta här när jag är ledig och vädret är ganska bra. Nej, så jag plattade håret lite och bytte kläder till lite sommrigare och så tänkte jag gå ner på stan.

Vilket jag också gjorde, jag köpte ett par benvärmare eftersom att den ena försvann med skon igår och det drar så mycket vid fötterna när jag åker motorcykel annars. Och så gjorde jag lite annat skoj på stan. Sprang in i Sofie och gick med henne en stund, men sen fick vi ju problem när vi skulle hem eftersom att det regnade ju och ganska mycket. Så vi drog ut lite på det och när vi väl for så regnade det bara några droppar Men ack, så det gick. Efter bara några minuter så öste det nästan ner och då var det ju bara att fortsätta hem.

Jag var blöt när jag kom hem! Det till och med droppade en massa från näsan. Nu var jag inte så jätte blöt fram eftersom att jag cyklade lite framåtlutat men tro mig jag var blöt! Och om det inte var för att Simon hade sagt att han trodde att det inte skulle börja regna så skulle jag inte ha börjat tro att jag faktiskt hade fel.

Inga kommentarer: