När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, juni 29, 2008

Jepp jepp, jobb.

I fredags blev det hör och häpna faktiskt Stadsfesten i alla fall. Det var riktigt roligt men dock blev jag lite arg på slutet över att alla skulle trampa på mina små fötter. Simon till och med sparkade på min hälsena, hur snällt är det på en skala. Men tro mig han mådde som han förtjänade dagen efter. Han hade fortfarande inte ätit något ordentligt när jag for mot jobbet sådär just före 16. oo.

Ja så lördag kväll jobbade jag, stängde macken för andra gången och denna gång var jag inte ens oroligt. Det kan ju inte gå mer fel än vad det gick sist Och jag for därifrån med en bra känsla i magen så jag måste säga att jag lyckades.

Så idag var det stängning igen, fast jag var lite oroligt denna gång, inte för stängningen men för i morgon. Då ska jag öppna för första gången och jag kan inte få tanken ut ur huvudet att jag kommer göra något fel eller glömma göra något. Med en sådan inställning så kommer det nog säkert hända också, det är väl så det funkar? Men hur som helst, SÅ svårt är det inte. Städa lite, fixa fram pengarna, köra igång korveriet, även stekbordet och fritösen, öppna så klart och så är det nå tjoller med tidningar så. Jag tror att jag kommer att klara det.

Jag måste återvända lite till ikväll då jag jobbade, tanken är att den som står i macken ska torka av borden och ställa upp stolarna så den som står i grillen helt får koncentrera sig på det när grillen väl ska stänga. Och då är det nämligen så att den stänger kl 19.00 och vid 21.00 hade jag fortfarande inte hunnit torka av borden. Jippie, not. Det var folk konstant hela tiden, jag hade knappt tid att fylla på mjukglassmaskinen när lampan började blinka. Så att fylla på dricker hade jag inte en chans att göra, men då finns tricket att göra det när man har stängt eftersom att man då kan ställa drickorna längst fram och dom hinner kallna över natten. Annars måste man ta ut alla som redan står där för att ställa in de vara längst bak. SÅ kul är det inte, speciellt inte om det är typ 2 dricker av en sort. Nä så det gjorde jag efter kl 22. Ändå stannade jag där till 23 innan jag hade hunnit göra allt som räkna kassa och hela den faderullan men hur som helst så var jag fortfarande hemma före än om man jämför med när jag åker buss. Så det var skönt. Dock så KLÄMDE jag mitt FINGER i BILDÖRREN när jag skulle fara. Smärta! Jag började nästan gråta för att det gjorde så förbannat ont. Men nu ska tummen få vila tills i morgon.

God natt med er, nu ska jag borsta tänderna sen hoppa bums i säng. Det blir en tidig morgon.

Inga kommentarer: