När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, maj 24, 2008

Picknick på Kyrckholmen.

Jag måste sluta vara så trött på kvällarna och faktiskt ta för mig mer av datorn då jag vill skriva. Nu är den oftast ockuperad av Simon hela tiden när han spelar och jag tänker alltid men jag skriver i bloggen innan jag lägger men helt plötsligt kommer tröttheten som ett slag i facet och så glömmer jag helt och håller bort bloggen och lägger mig.

Det jag ska säga nu är Grattis till pappa i torsdags då han fyllde17167 dager eller 47 år om det är enklare så. Han vann en massa på lotterna, det var bara inga stora summor. 2(20)+20+20+50 :D

Det var torsdagen och fredag var det igår, lite fint väder det var då. Jag tog faktiskt sovmorgon 1 timme och gick broarna med Anna-Sara och Ronja kl 8 i stället. Sedan så var det så fint och varmt väder att jag ville göra något med Simon när han kom hem. Så jag knallade iväg till Kvantum och handlade 2 baguetter, sallad, tomat, gurka och annat som man kan ha på en picknick.

Det gjorde vi inte i ordning förrän där efter 4 och vid 5 gick vi, inte för att vi orkade gå så långt utan vi slog oss ner på Kyrkholmen och picknickade. Det var riktigt skönt att sitta i solen men efter en stund blev det så snuskigt kallt! Vi hade sagt också att vi skulle komma förbi David och Annelie. Hon skulle sluta 19.00 och så skulle dom grilla men vi tänkte mer vara sällskap underkvällen (eller som David säger, deras betjänter). Så när vi ätit hälften, halva baguetten och lite kex så packade vi ihop våran picknick och gick, det kändes som att fingrarna hade frusit fast nästan. Då fick vi värma oss vid Davids grill i stället.

Det var riktigt trevligt, när de väl ätit sitt grillade kött så hyrde vi en film på Hemmakväll. Beck, Advokaten för att vara exakt. Det var länge sedan jag såg Beck nu men det är riktigt bra filmer! Helt klart en bra kväll, dock blev jag trött där vi 21.30 och övervägde att taktikvila under filmen en stund. Inte för att den var dålig utan för att jag var trött :P

Så nu är det lördag, Simon har begett sig hem med buss till Källbomark och jag sitter kvar i stan. Jag hade lika gärna kunna följa med men det känns lite onödigt på ett sätt för det fanns inget syfte för mig att fara dit och så ska jag betalat buss fram och tillbaka så det fick va.

Nu ska jag se om det är någon vaken hos min bror och springa över och låna nästa säsong av vänner.

Simma lugnt.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jag måste bara säga att jag tänkte avsluta detta inlägg med simma lugnt men det går inte. Jag blir så irriterad att när jag nu la in bilden från picknicken i inlägget och flyttade den till dit jag ville hade den ungefär så var det inte det enda som flyttades omkring. Jag läste igenom inlägget innan jag tänkte publicera det och var händer jo. Allt jag har skrivit ligger huller om buller. Sista meningen i första stycket har helt plötsligt hamnat som första rad och en massa handra halva rader kommer in lite här och där i hela inlägget. Jag blir tokig. Nu har jag suttit och flyttat om allt till där det skulle vara igen, så kul var det inte. Det kan hända att jag har missat något eller att det har kommit in något ord här och där där det inte ska vara, men då vet ni varför. Jag har inte tappat förståndet helt och hållet.

Inga kommentarer: