När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, maj 26, 2008

Händelserikt måste jag säga.

För en gång skull ska jag inte inleda med min standard inledningsfras, jag är trött. Visserligen är jag det men jag tänkte faktiskt berätta lite om min helg.

Lördags kvällen spenderade jag och Simon i sällskap med en massa människor i Örviken, närmare bestämt hos Jonas föräldrar, i deras hus. Det var så snuskigt grymt fint där, de som känner mig väl vet att jag aldrig (nu ska man egentligen inte säga aldrig men, till 99% chans) skulle kunna tänka mig att bo helt utan civilisation. Visserligen finns det massa hus där på ett och samma ställe men jag vill MINST ha ett litet samhälle med en affär/kiosk, badhus och sånt där, så Örviken passar ju inte riktigt in. MEN nu är det faktiskt så att om jag mot alla odds ska bo i Örviken så ska jag bo i det huset och ingen annan stans. Jag lovar. Det var snusktigt fint, bra men annorlunda planlösning och allt var bara så vackert. Sedan så var läget pricken över i:et när det var vid vattnet med helt fantastisk utsikt.

Det var nämligen så att Jonas fyller år idag om jag inte har helt fel och han har som vanligt sitt kalas i föräldrarnas hus där det finns bastu, badtunna och iskallt vatten för den som vill det. Det var massa trevligt folk men det var bara att konstatera att jag kände kanske 5 personer på stället, men det var kul ändå.

Det blev bland annat kubb, tjejerna mot killarna och tyvärr vann killarna jag kan inte göra annat än att försvara min insats och jag var den enda av tjejerna som fick ner 1 kubb från killarnas baslinje. Det är inte fy skam för att vara Linda.

Det var helt klart en trevlig kväll.

Helgen fortsätter med en söndag, som jag såg fram emot med spänning. Inte för att det var mors dag (Grattis mamma) utan för att det var klubbens andra "klubbmästerskap" med sparring. Det är inga riktiga D-klass matcher utan bara träningsmatcher motsvarande D-klass.

Ordningen var som sådan:
Jonathan - Patrik, Tvillingarna (vilka jag inte kan skilja på och bara kommer ihåg att ena heter Isak), Oskar - Chrille eller så kallad "Nordman", Andreas - Robin, Simon - Anton och till sist Conny - Martin.

Jag vet att det inte alls säger er så speciellt mycket, ni vet ändå inte vilka det är men det skiter jag inte lite i.

I det stora hela gick det bra, några matcher blev inte avklarade utan var tvungen att brytas men mer information än så säger jag inte utan för att få veta hur det gick skulle ni ha varit där. Jag hade dock med mig kameran i högsta hugg i princip och några bilder blev det väl som var ok. Jag tänkte att jag i alla fall skulle lägga upp en från varje match. Då får ni i alla fall en lite tjuvtitt sådär efteråt.

Jonathan utdelar ett slag åt Patrik.

Det var många rallarsvingar och det ser ut som att Isak(?)
försöker greppa och frivilligt ta ett knä i magen... hum?

En av Oskars få träffar på Chrille.

Robin både slår och sparkar samtidigt som han försvarar sig för Andreas cross.

Simon push kickar Anton i magen.

Jag har bättre bilder från denna match men jag måste bara visa
hur GRYM Martins spark är när han kör mot Conny.

Efter matcherna så blev det UFC hos Erik, så intresserad är jag väl inte men sällskapet är alltid så trevligt. Dock så passerade jag där kvoten för hur mycket våld man kan se på en vecka eller två.

Det bar sedan av hem till sängen och helt plötsligt är det måndag. Jag spenderade större delen på inskolning. Jag fick kläder idag och har varit lite i grillen. För den som inte är så kräsen och inte är rädd för att bli matförgiftad kan ni alltid komma förbi Bilisten.

Jag har nu på afton tagit mig en promenad med Sofie, det var kul. Vi hade mycket att prata om och vi får fortsätta det en annan dag. Men nu är det åter igen dags för sängen.

Inga kommentarer: