När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, maj 08, 2008

En dag som denna.

Jag var redo att gå i säng nu när jag kom på att jag inte hade skrivit i bloggen. Jag hade tänkte skriva SÅÅÅ mycket, eller rättaresagt, jag hade tänkte lägga upp några av de första bilderna jag tog med D80:n men det fixar jag imorgon i stället.

Jag har känt mig lite konstig idag, lite om vart annat har jag mått lite illa men det blev aldrig seriöst på något sätt. Hur som helst så hade ju jag tänkte städa lägenheten men det peppet avtog när jag inte kände mig på topp. Så det får bli en annan dag, fast jag dammsög i alla fall. Det måste man ju nästan göra varje dag nu, det är grus överallt hela tiden.

Så i stället för att vara aktiv på dagen så la jag mig på soffan och såg Die Hard. Det är bara så att det är en otroligt bra film som man kan se hur många gånger som helst. Toppen.

Jag här även pratat med Ronnie om jobbet i sommar och han skulle maila schemat till mig så nu har jag äntligen fått det! Ärligt så är det skönt att göra något nytt och visst det kommer inte bli lika mycket jobb som om jag skulle jobba i hemtjänsten men det är bara skönt att faktiskt få vara ledig också men samtidigt jobba och få ihop några slantar. Jag är nöjd.

Något som jag är lite besviken över är att jag fortfarande inte har åkt nå inlines än, men det är inte sopat så bra som man tror. Idag var jag helt inställd på att åka så jag gick först en sväng här i området för att se vars jag kunde ta mig ner från denna kulle och det kommer inte bli lätt. I slutändan så är det inte en enda gångväg jag kan åka för att ta mig ner, antingen är de inte sopade alls eller bara vissa del. Suck. Sen vågar jag inte ge mig ut att åka ner för vägarna då kommer jag ju dö, det kanske inte låter så farligt men tro mig underskatta inte inlines. Det är farliga grejer. Så det får vänta ett tag till, om jag inte gör så att jag faktiskt går ner en bit och sedan tar på mig inlinesen och åker. Fortsättning följer.

I stället för att åka blev det så att jag knallade broarna runt eller ja, kanske inte direkt knallade fortare än så gick det. Men skönt var det att få röra på döfläsket lite.

Sängen kallar, See you.

Inga kommentarer: