När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, maj 11, 2008

Började med ingenting...

Utan mål verkade dagen inte allt för spännande och jag kan säga att jag var väl inte på det bästa humöret heller men när det ändrade sig vände allt. Från ingenting hade vi plötsligt massa spännande att göra. Planen var så, David och Annelie, grilla och må gott.

Så vi bestämde oss för att fixa efterrätt och sen baka bröd till maten så på bara några timmar var det fixat även om tidsplanen var knapp. Men lyckat blev det.

Däremot fattar jag inte alla gånger varför i hela världen ska man ha högklackat? Det är ju mesta dels bara pest och pina, eller? Det är jävligt snyggt men ärligt så kan jag aldrig någonsin komma ihåg att jag någon gång har haft ett par högklackade skor som var bekväma. Visst finns det dom som inte har varit allt för dåligt men en tur fram och tillbaka från stan från sjungande har inga klarat provet. Tyvärr så var det så i detta fallet också och till råga på allt så en tå nagel som faktiskt inte var allt för lång var ju tvungen att sticka in i tån brevid så i slutändan när jag kom hem så var det även lite blod inblandat och andra foten kommer att få en RIKTIGT rejäl blåsa. Tro mig.

Men nu har jag kommit över det i alla fall eftersom att jag ska få sova! Sova fixar allt, tills man vaknar igen nästa dag men det är inget som jag kommer att oroa mig för nu.

Hur som helst så kom det ett bakslag till innan jag kom i säng. Jag har faktiskt haft ett eget tillverkat mobilsmycke, inget sånt där plåttrigt. Det var rätt och slätt ett snöre med ett sånt där glashjärta som finns i massa olika färger men som oftast folk har som halsband eller örhängen. Det är borta nu och vi hittar det inte i någon fika eller att det fastnade med nycklarna så i så fall tappade jag det på vägen hem när jag pratade med min bror. Ja, det är inte jordens undergång men nära in på.

och slutar i sängen. God natt!

Inga kommentarer: