När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, november 27, 2011

Första advent för tusan och ingen snö så långt ögat når.

Ja hej, mitt namn är Linda och jag ringar ifrån... Så ser mina dagar i stort sett ut eller det är så det har varit. Jag har inte riktigt haft lust att skriva så då är det väl inte så konstigt att det står till här. Men jag tänkte att jag måste ju för tusan skriva att jag har bakat lussekatter idag!

Oj, så goda. Mycket bra jobbat av mig och då återstod bara frågan hur många lussekatter kan man äta innan man börjar må illa? Ja, jag vet inte riktigt, jag har tappat räkningen och sen så åter jag inte tillräckligt många heller. Bjussade alltså min "hyresvärd" (läs: hon som är så snäll och låter mig bo i hennes vardagsrum) på nybakade lussekatter och julmust, själv bidrog hon med lite glögg också. Även fast jag inte riktigt är någon riktig glöggdrickare så måste jag säg att fy tusan vad god den var.

Kan det bli bättre? Jag har rört på mitt döfläsk idag genom att sprungit en vända. När jag väl var hemma igen styrde jag upp go mat och sedan funderade jag helt enkelt på vad jag skulle göra av min dag. Det slutade med att jag inte alls for på julmarknaden (var där igår så jag har inte missat den helt!) dit jag faktiskt var på väg utan tog bussen till Ica maxi i stället. Handlade allt som behövdes för lussekatter och knallade hem med allt pick och pack. Var lite tungt i slutändan men det är bra vardagsmotion.

Smart nog insåg jag att jag behövde äta något innan jag allt vackert satte i gång med bakningen, det går ju inte direkt på en kvart. Så när jag väl fått i mig lite mat så inser jag ju faktum, SJÄLVKLART hade jag köpt allt UTOM saffran. Så då var det bara att gå i räserfart till närmsta butik.

Väl hemma igen så var det bara att köra igång och ja, det blev ett godkänt resultat. Känner mig riktigt nöjd.

Nu borde jag verkligen gå och lägga mig också så jag orkar stiga upp imorgon, ny dag nya möjligheter och ny måndag. Jag är inte direkt sugen på att jobba MEN jag är övertygad om att det kommer bli en intressant måndag.

Over and out.

Inga kommentarer: