När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, oktober 25, 2011

Hur menar du nu?

Nu kommer nästa I-landsproblem. Jag var iväg igår och provtränade på klubben här i Linköping och sådär spontant idag så känner jag mig döende, speciellt eftersom att det blev clinch också och det är väl inte riktigt min starka sida. I alla fall inte när jag inte tränat på ett tag så min nacke är ju helt totalt tokdöd idag. Knappt så jag kan hålla huvudet uppe.

Jo, till saken. Man får 2 st provträningar vilket innebär att jag har en kvar, sen så mailade jag till den som är verksamhetsansvarig i alla fall för man betalar antingen för 1 termin eller för ett helt år. Och nu är det då så att för 1300kr får man träna 1 hel termin och alla olika "discipliner" eller vad man nu säger. Jag tycker dock att när nu oktober i stort sett har passerat snart så har väl hälften gått och då kan man kanske få det till ett billigare pris om man väl ska betala nu eller? Men nej, det verkar som att eftersom att hälften inte har gått går inte det och då måste jag alltså betala fullt pris för terminen. Känns så sjukt sugit med tanke på att jag i stort sett inte har så mycket pengar just nu och har tur om jag kommer ha pengar till mat nästa månad...

Skulle jag betala för 1 år kostar det 2200kr om jag inte mins fel, men jag vet inte ens om jag kan stanna så länge när jag inte ens vet om jag kommer ha jobb eller boende. Så det känns kanske inte riktigt aktuellt det heller. Jag blev bara lite sjukt störd över detta. För på allvar, jag mailade till dem på Kampsportcentret och frågade om man kunde få lite billigare pris när det gått en bra bit in på terminen (jag kommenterade inte ens någonting om hälften av en termin bara att det gått en bra bit in på den!) så får jag till svar. "Det är samma pris då vi har termin från slutet av augusti till slutet av januari så har inte halva terminen gått än."

Ok fint men om man då ska räkna på det, från augusti till januari är det 6 månader och när då oktober har passerat ja, då har halva terminen gått. Ja, får man det billigare då eller? Men herregud, det är den 25 oktober idag. Det var inte så jag bad om att få halva priset jag hade varit nöjd om de drog av några hundra-lappar liksom. Då hade det känts mer värt, men får jag nu veta att säg jag väntar tills oktober passerat och DÅ får man det billigare vore det ju helt värdelöst att bli medlem nu.

Vore det så svårt att kanske tillmötes gå lite halvt om halvt?

Nu har jag i alla fall slängt iväg ett mail till svar för att få svar på min fråga om det är så att man kan få ett billigare/rabatterat pris när halva terminen har gått. Är det så är det om en vecka och då vore det ju riktigt dumt att bli medlem idag. Jag är dock rädd för att dom kommer tycka att jag är sniken, men och andra sidan tycker jag dom får skylla sig själv när dom bara uppger en mailkontakt och att man inte får prata med "en riktigt person" (och med det menar jag, tex över telefon då man direkt kan fråga om saker och ha en annan typ av konversation jämfört med över mail). För är det bara jag som tycker att det är enkel att missuppfatta när man skriver något eller att man råkar formulera sig lite konstigt i skrift ibland så man kan tolka det på olika sätt?

Jag hoppas dom är snabb på att svara så jag får veta, annars kommer mitt nästa problem. Hur tusan ska jag har råd att betala detta eller vad ska jag göra om jag måste "vänta" en vecka för att halva terminen då har gått? Jag vill ju gärna träna NU NU NU!! Mer träningsvärk åt folket tack!

Och så på slutet tänkte jag bjuda på någon goding från jobbet. Denna är från i fredags.

... L: "Vad har ni för avtal idag?"
K: "Jag har Vattenfall, allt annat är bara skit och dom borde inte ha rätt att leva! Dom borde utrotas." (För att förtydliga, K pratar alltså om elbolag ingenting annat!)...

I måndags fick jag några roliga kommentarer som kommer här nedan, det som är fet och kursiv stil är mina tankar till dessa kommentarer.

K: "Vi har fast pris enda tills vi dör..." Ja men okej, hur är detta möjligt tänker jag då?
K: "Det är fel på telefonerna så det är ingen idé att ni ringer hit något mer" Nämen okej, det gick ju helt fint att prata med mig i telefon där och säga det? Men så fort jag nämnde elavtal så gick det inte prata i telefonen längre. Konstigt fenomen det där?
K: " Vi har ingen el! (Klick)" Jag skulle gärna velat ha svar på frågan hur går det till, var och hur lever nu då i dagsläget?

Det är verkligen som om folk tror att man sprider en pest när man ringer till dem. Visst förstår väl jag att man har andra saker för sig men ändå!

Inga kommentarer: