När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, februari 10, 2011

Familjen Uggla.

"Kusin Linnea" som fått barn nu såg min illustration av ugglan och tyckte att den var väldigt fin och frågade då om det inte var så att mitt lilla kusinbarn inte kunde få en uggla till sitt rum. Och visst kan hon väl det! Tänkte bara ta reda på allt hur dom vill att den ska se ut (färg, storlek osv.) så ska jag sätta igång, för jag tänkte inte riktigt efter men denna som jag gjort på grenen är inte alls så stor. Skulle man skriva ut den så är den bara ca 8 cm så det var ju en liten miss, alltså måste jag göra en ny jag kan alltså inte fuska och kopiera.

Hur som haver så har jag blivit inspirerad av detta både ugglor och familj och försökt spåna på vad man mer kan göra så då blev det denna.

Dock så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva men gärna något över och under men tills vidare ser den ut såhär.

Så då har man en idé i alla fall. Blev rätt nöjd nu också, inte helt fy skam om jag får säga det själv!

Inga kommentarer: