När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, januari 14, 2011

Det blev mycket det här, men nu har jag uppdaterat om du tentaveckan har gått.

Det blev lite mindre kul igår kväll och det som gjorde att jag bara störde mig ännu mer på det var att jag skulle skriva kemi tentan idag och det är kanske den viktigaste av dom alla när de antagligen är den svårast och dessutom så är det massa annat som spelar inte. Om vi inte klarar tentan nu vid detta tillfälle så funkar det som jag sagt tidigare att man har 4 veckor på sig med att komma in med ett godkänt betyg i kursen för att man ska få fortsätt studiemedel av CSN. Detta är alltså speciella bestämmelser för basåret när de har kvar på att man ska klara 100% av de kurser man läser.

Själva grejen är bara den att vårat tillfälle för kemi omtenta ligget UTANFÖR dessa 4 veckor, eller 5 veckor nu efter att vi skrev den idag. Och redan där så får man ju veta att detta inte funkar. Så skulle man inte klara den är det adjös med studiemedlet fram tills dess att CSN får in godkänt betyg i kursen, alltså att man har poängen. Då får man fortsat studiemedel från veckan efter det men inget retroaktivt vilket innebär att hinner man inte komma in med poängen innan dessa 4 veckor så kommer man inte få något studiemedel för den tiden, men hinner man innan dess är det helt ok och allt rullar på som vanligt.

Så jag måste ju säga att bara veta det var lite stressande! Sen att folk inte har respekt nog det gör mig bara förbannad så jag var rätt så upprörd. Så självklart kunde jag ju inte sova heller! Tror inte jag sova för 1 i alla fall. Och kvällar som denna så VET jag att man alltid vaknar upp och känner sig hell fuckad och dessutom så sväller alltid mina ögon upp och man får världens påsar.

Mindre kul men jag gjorde ALLT jag kunde för att tagga till i morse, drog igång musik på "hög" volym och bara sjöng och dansade. Jag tror det gick sådär, men jag var ändå rätt samlad i slutet.

Tentan idag vet jag inte riktigt vad jag ska säga något om, jag hoppas jag har klarat den. Jag skrev på alla uppgifter så jag känner att jag har en chans men samtidigt vet jag att Susannes jäkla tentor är inget annat än BARA tricky. INGENTING är lätt, så det finns ingen garanti förrän man fått tillbaka den!

En otrolig lättnad igår det var att jag fick veta resultatet av Matte C tentan och jag klarade mig! Det var en tenta från helvetet, jag har ALDRIG varit med om något värre och då tror jag till och med att jag kan säga att den var värre än kemitentan, på allvar! Det är svårt att beskriva hur svårt det var och jag tror det är bara klasskompisarna som kan instämma och förstå. Men det var ett helvete. Det kändes som om man inte kunde ett skit, man hade INGEN aning om man gjort rätt eller någonting! Jag hade inte ens en susning att kunna skriva på alla frågor, och jag räknade på att jag från början spontant kunde någorlunda räkna ut ett svar så jag skulle vara uppe i runt 14 poäng, som då är godkänt. MEN HALLÅ aldrig under mina mattelektioner har jag någon gång svarat rätt på frågorna utan att få titta i facit så det kändes inte alls så lovande det där. Jag gick tillbaka och verkligen försökte på dom andra och fick ner några till svar, men inte mycket att hänga i julgranen när jag ändå inte trodde att jag hade gjort rätt någonstans!

Resultatet var häpnansväckande när jag KLARADE TENTAN med 17 poäng. ALLTSÅ jag måste för tusan ha fått poäng på allt jag skrev, jag kan inte ha haft mer än 1 fel typ och HUR GICK DET TILL?!

Det känns helt ofattbar, och detta resutlat tog mig dessutom upp på en delad andra plats, "bäst i klassen" och är detta MÖJLIGT?

Jag dock otroligt tacksam. Nu vet jag inte exakt hur många vi är kvar i klassen men iaf runt 30 pers och endast 12 st fick godkänt, det är INTE så bra statestik det där och jag hoppas att Bengt förstår att det var en alldeles FÖR svår tenta!

Men så så är det. Jag vet till 100% att jag klarade Ma C, fysiken har jag sett lösningarna på och jag kan vara inte få mindre poäng än 19,5 där 14 också är godkänt. Så den har jag också klarat. Biologin var ett skämt och där kan jag för tusan inte få något annat än godkänt där också, så nu mina damer och herrar väntar vi med spänning på kemin.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej Gumman! Jag måste börja med att ursäkta mig, hur fan är det möjligt att du varit hemma sååå länge utan att vi gjort nått vettigt tillsammans??? *Jag tittar upp i taket och visslar* Men nu börjar jag få lite tid över, eller egentligen inte, men du är viktig. SUPERKUL att du klarat MaC tentan och jag håller alla mina tår för Kemitentan. Jag hoppas också att dessa f*ttor, inte förpestar din vardag. Hur är det annars? Slå mig en pling så styr vi upp en fika eller varför inte en promenad. Är ju på Campus varje dag. Var är du?
Stor kram! Anna PS: För mig har du alltid varit bäst i klassen :Ds