När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, november 09, 2010

Så blev det!

Jag hade världens I-lands dilemma igår och jag mådde så DÅLIGT över att jag inte kunde bestämma mig och det kändes verkligen som att oavsett vad jag valde så skulle jag kanske göra mitt livs misstag.

MEN, efter att ha pratat med typ alla jag känner och bara bönat och bett dom att bestämma åt mig så slutade det med att jag tog råd av min sötnos och bestämde mig för att gå mot vad som var tanken men att ta en dyrare väg till något annat och också är bra, och inte är jag ledsen över det!

Vad jag pratar om är en jacka, eller två till och med.

Jag har haft en aha-upplevelse utav en av de snyggade jackorna jag sett, såg den på en tjej i Umeå när vi var där och jag bad Simon gå fram och fråga vad hon köpt den och som jag trodde så var den av märket Vila. Men det verkar endast gå att få tag i i en Vila butik, jag har inte sett röken av den på internet eller i någon annan butik som säljer vila-kläder.

Så första tanken var Stockholm eftersom det var där hon köpt den men så kollade jag var närmsta vila butik var och så finns det en i Luleå. Glad som attan bestämde jag mig för att ta en sväng dit för att köpa jackan. Men självklart fick jag beslutsångest och dåligt samvete. Mycket surrade i min skaller som, det är ingen riktigt vinterjacka, den var sjukt snygg men mindre praktiskt för en vinter här uppe, jag vet inte vad den kostar, jag vet inte om den passar, tänk om jag blir besviken, tänk om jag far till Luleå bara för jackan och så köper jag den inte, jag har större behov av en riktig vinterjacka osv.

Det slutade med att jag inte alls tänkte åka till Luleå idag och köpa den utan jag kommer lägga en betydligt större summa pengar på en "riktig" vinterjacka, men som jag har drömt om denna också. Något annat kan jag inte säga, för det är ju trots allt en Helly Hansen. Jag menar, kvalité på hög nivå och dock priset där efter MEN denna är väl i en lite mer "överkomlig" nivå.

Denna jacka har jag faktiskt nämnt tidigare här på bloggen och även provat den i butik, men självklart kom jag inte ihåg i vilken storlek det var men det löste jag på detta sätt att jag gick in på stadium för att fråga om dom kunde ta hem den till butiken och det kunde dom inte. Men jag själv som kund kan beställa den till butiken och sedan prova den där och köpa om jag vill ha eller lämna den om jag inte vill ha. Så jag tog en av varje storlek helt enkelt så då får jag se vilken som blir bäst. Dock så blev jag lite små ledsen över att den helt plötsligt inte alls fans i grå som det stod på hemsidan så jag får allt vackert nöja mig med den svarta, även om det inte riktigt är lika snygg. Sen om jag har tur får jag också 20% i rabatt och är det så blir jag massa glad får då blir den runt 300 kr billigare och då är det helt plötsligt nästan så att jag känner att jag går med vinst.

Så så är det för mig i alla fall, I-landsproblem på hög nivå. Nu ska jag tagga till för träning i kväll, jag ska nog få lite mer stryk men självklart ge lite också ;) Jag har dessutom utökat mitt samlande av blåmärken, sedan i söndags har jag ett mitt fram på magen rätt på fläsket och det ser rent ont ut och det är det lite också.

Inga kommentarer: