När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, september 23, 2009

Lyxproblem?

Har vi ett lyxproblem nu? Idag var jag och Simon på en visning, en lägenhet som ligger inte alls långt ifrån där vi nu bor, helt klart gångavstånd. Den var fin, dock så var sovrummet LITET vilket faktiskt innebär att vi inte kan ha sängramen till våran säng om vi ska bo där, det handlar om centimeter, eller väljer vi att ta bort skjutdörren så funkar det kanske. Sen så är det tveksamt om bordet ryms någonstans heller men den är fin och så så det behövs egentligen inte tycker jag. och massa mycket mer...

MEN vad jag ville komma till var att vi hade sett en annons om en lägenhet i SAMMA trappuppgång som vi bor i nu och för övrigt så är den exakt lika som den vi bor i nu. Hur sweet vore inte det?! Att bara ta hissen ner när man flyttar. Dock så var inflyttningsdatumet den 1 oktober på den vilket är lite tidigt för oss eftersom att vi ska vara ute den 1 november. Så jag frågade helt enkelt om det var möjligt att inflyttningsdatumet gick ändra till lite senare så där i mitten av oktober så blir det dubbel hyra för oss endast 2 veckor ca. Det skulle jag kunna leva med.

Så han hörde av sig nu igår och sa att det skulle nog gå fixa med senare inflyttning men att han ville ha referens och att han ville träffa oss innan något bestämdes.

Vad vårat lyxproblem nu är att lägenheten som vi tittade på idag fick vi faktiskt erbjudande om, eller vad som sades var att vi skulle få fundera på till imorgon under dagen och bestämma oss om vi ville ha den. Vill vi ha den får vi den och vill vi inte ha den så skulle han vara så snäll att ringa någon annan som hade hört av sig men han ville vänta med det tills han hade träffat oss. Toppen! Vi skulle helt och fullt möjligt kunna bo i denna lägenhet men SUGET om den som finns i samma hus är stort.

Så nu har jag ringt och pratat med killen och hoppet finns om BÅDA! Han har fått referensen och ska prata med honom och när det är gjort så verkar det som att chansen finns att vi får ta den. Så vad säger vi nu, har vi ett lyxproblem? Vilken lägenhet ska vi välja?

Jag vet vilken jag skulle välja och det är den i samma hus för allvarligt så ligger den andra kanske ca 500 meter längre bort från t-banestationen än vad den nuvarande gör. Då var det också det med sängen och köksbordet går nog inte att få in medan allt det ryms i denna. HA HA det här är helt sjukt men där vi bor nu har vi närmaste matbutik i huset mitt emot men dock är det lite dyrare än vad ICA är fast den andra lägenheten som vi var och tittade på idag har en stor matbutik i samma hus så det är ju närmare plus att denna också iprincip ligger granne med ett ICA Maxi också. Så det finns ju både fördelar och nackdelar med båda.

Men jag skulle välja den i samma hus, så nu är det bara att hoppas att det går att fixa så vi får ta den, annars så har vi den andra. Vi måste bara höra av oss imorgon om vi vill ha den eller inte så nu måste det gå fort, hoppas jag. Kom igen nu, flytt inom huset vore det bästa!

Hum, nu kan det hända att jag har svamlat ganska mycket, jag kanske har hoppat lite här och där i tankar så allting kanske inte hänger ihop helt men det hoppas jag. Heja oss, lägenhet kom igen vi vill ha!

Inga kommentarer: