När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, augusti 19, 2009

Snacka om att vara fräcka!

Imorse när jag kom till jobbet fick jag höra att ett av barnen på dagiset hade blivit av med sin vagn. Hur? Då måste jag dra lite historia först så ni ska förstå. I hans familj finns det han, en bror, en mamma och en pappa. Hans bror (detta gissar jag utifrån att pappan sa att han skulle hämta brodern på stationen) går på ett dagis längre upp mot Frognerseteren och där fungerar det så att en del av personalen börjar jobba redan när de åker till jobbet, det innebär att det åker med t-banan och plockar upp barn efter vägen. Så i stället för att föräldrar måste åka en jäkla bit som skulle ta säker flera timmar med tanke på trafik så åker de bara till närmaste t-banestation och sätter barnen på t-banan. När de väl ska hem så åker barnen också t-bana ner med personla som sedan släpper av dem på den avtalade platsen där de ska av och där föräldrarna då väntar.

I alla fall så igår så hämtade pappan den yngre hos oss och sedan gick han till stationen för att hämta nästa. Väl där så ställer han barnvagnen på sidan för att han ska kunna ta emot sin andra son som ska av t-banan. Detta tar inte alls lång tid, topp 30 sek. När han vänder sig om för att ta vagnen så var den borta.

Någon har alltså den fräckheten att sno vagnen medan farn bara står och tar emot sin son under en tidsrymd på sekunder. Dom märkte ingenting men borta var den i alla fall. Helt jäkla otroligt.

Så nu har våran lilla skrutt ingenstans att sova för tillfället, eller jo vi har ju tvillingvagnar på dagiset men det är ju inte lika kul, hans lilla vagn är borta.

Just för detta lägger jag in en bild på en vagn men nu ska ni inte tro att det var någon fyrhjulig sådan alla (läs, alla utom 2 vagnar jag har sett i hela Oslo) vagnar här i Oslo är trehjuliga, men en vagn är en vagn.

Inga kommentarer: