När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, augusti 17, 2009

IKEA blev det.

Lite inspirerad av jobbet har jag väl blivit och hur kul är det inte att sitta och rita och pyssla egentligen, med alla slags färger och former? Jo, jätte kul är det ju! Så jag bestämmer mig spontant medan jag är på jobbet att efteråt så drar jag direkt till IKEA för att köpa detta här på sidan. En förpackning med både A3 och A4, A4 i olika färger dessutom. Perfekt tänker jag, det är ju alldeles lagom för att inte göra något speciellt alls men att ha papper att kladda på men ändå lyckas med något.

Det börjar sådär med att när jag åker från jobbet så skulle det hänga på sekunder om jag skulle hinna med bussen till det braiga IKEA eller måsta vänta 30 min på nästa buss då till det mycket sämre IKEA. Men jag chansar och går till busshållplatsen. Nu så började jag bli lite skeptisk eftersom att det inte fanns någon skylt där om att det faktiskt var en hållplats, dom kan ju ha flyttat den? Dom har ju trots allt gjort om på Jernbanetorget. Men det stod en hel hög med folk där ändå så det kunde betyda 2 saker. 1, bussen har inte gått än och 2, att bussen faktiskt går härifrån. Men jag ringer till Simon för att vara säker och ber att han kollar på hemsidan om dom har bytt ställe där bussen går i från. Men nej, det var samma ställe så då visste jag det i alla fall.

Vad jag nu tänkte var att jag hoppades att bussen var lite sen eftersom att det är rusningstrafik så jag hade ju kanske inte missat den. Det smådroppar väldigt lite från himlen medan jag väntar men jag ställer mig ändå mot väggen till byggnaden brevid hållplatsen. Där var det ungefär en fotlängds avstånd på en liten avsats lite högre upp så egentligen blev man inte blöt. Tills det började regna på riktigt. Inte riktigt helt som spön i backen men ungefär. Men helt mirakulöst så klarade jag mig ganska bra där jag stod ändå utan jacka och paraply.

20 min senare så kom bussen till det bättre IKEA och jag åker iväg. Väl där så tänkte jag leta åt den där förpackningen med papper men jag hittade den verkligen inte, inte någonstans. Så jag plockar på mig en förpackning whiteboard pennor och en förpackning vanliga tuschpennor till jobbet och gick. Innan kassan nere på lagret så kollade jag i datorn och självklart så var varan slut, så vad jag for dit för att köpa det fanns ju inte. Som om det aldrig har hänt förut? Många gånger tyvärr. Ja ja, det jag tog till jobbet gick lös på hela 27 kr så i slutändan så orkar jag inte ens att skicka kvittot till kontoret för att få igen pengar när typ ett frimärke kostar 10 kr, det förlorar jag ju bara på. Så jag kommer ta med mig mina pennor på jobbet och dom kommer fortfarande vara mina men dom kommer väl användas ändå.

Jag ser faktiskt fram emot att få använda dem, det ska bli kul att få rita lite! :P

Och jo en sista sak, för er som inte vet det än (jag kanske är det sista i världen, det skulle inte förvåna mig!) men det finns en ny IKEA-katalog nu. Jippi det betyder nya grejer på IKEA! Det uppskattas verkligen, jag började bli lite less på samma gamla skit varje gång man var där. Men så låter det ju bara nu när jag kan fara dit iprincip när jag vill. För övrigt så har som fortfarande öppet så jag skulle kunna ta en sväng till det andra IKEA om jag vill för att kolla om pepperena finns där. Men det orkar jag verkligen inte, jag är alldeles för lat.

Det får bli en ny tur till IKEA en annan dag men då ska jag ungefär vara ganska säker på att varan finns.

Inga kommentarer: