När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, februari 08, 2009

Kläder, skor?

Visningen gick fort, och lägenheten var fin och fräsh. Jag hoppas vi får den, men det kommer bli lite trångt i så fall eftersom våran soffa är gigantisk men då överväger vi att ta bort en av divaneran så att vi bara har en divan på soffan. Men ja som sagt vi får se, killen skulle ringa antingen ikväll eller imorgon så vi håller tummarna.

Nu sitter jag och tittar runt på internet och det har ju gått fram att asos har en frakt på 10 kr så då borde man ju kanske beställa något och jag tänker så här i alla fall. Jag lägger det jag vi ha i varukorgen och sedan så tar jag bort allt onödigt och bantar ner allt men medan jag tittar runt och fundera på vad det verkligen i så fall är som jag vill ha så sitter jag också och överväger hur mycket jag kan tillåta mig själv att beställa för. Jag tänker runt 500 eftersom att VI (jag och Simon) då förhoppningsvis får en lägenhet och det kommer kosta MASSOR, dels en "vanlig" hyra plus en deposition på 3 månadshyror och sedan ska ju grabbarna här ha pengar så egentligen så är det bara fett onödigt att beställa.

Sen så kom jag på nu att det var ju så att jag måste köpa ett par nya skor att träna i och vad kostar det i detta land? Ja, det återstår att se, antingen så ska jag försöka hitta ett par i morgon eller så blir det på tisdag men dom jag har nu (det är nästan pinsamt att säga det) är ganska gamla och med det menar jag att jag säkert fick dom där lagom till när jag började gymnasiet. Nu har ju jag aldrig varit någon atlet direkt så jag har aldrig direkt känt behovet för ett par nya för dom har ju funkat. Till för någon dag sen då jag tycker att det börjar kännas lite konstigt i skon framme vid tårna och jag inser att jag håller på att trampa sönder sulan där framme.

Och ja, jag vet att ett par träningsskor bra håller i typ 1 år sen blir dom jätte dåliga jätte fort, så det är väl dags. Då är bara frågan, ska jag slösa pengar på lite kläder som jag egentligen inte behöver och sedan på ett par träningsskor som jag faktiskt behöver. Eller så köper jag bra träningsskorna eftersom att det är så man gör när man prioriterar. Läser mamma detta vet jag ju direkt att hon skulle säga, köp skorna och inget annat!

Fast, det är väl bäst så också, jag vet ju inte riktigt hur framtiden ser ut, jag måste ju skicka iväg datorn också. Vi får se hur det blir det där. Har ni några bra förslag kan ni alltid säga till.

Inga kommentarer: